کد خبر: ۲۰۲۹۱۲
زمان انتشار: ۲۲:۱۴     ۱۶ بهمن ۱۳۹۲

جنبش حماس اعلام کرد در صورتی که محمود عباس با امضای طرح جان کری مخالفت کند، مقاومت در حمایت از محمود عباس در صورت تهدید وی به ترور، کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه فلسطین الان، مشیر المصری، از رهبران برجسته در جنبش حماس در اظهاراتی مطبوعاتی عنوان داشت: در صورتی که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به طرح جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نه بگوید، مقاومت از وی حمایت خواهد کرد؛ چرا که جریان مقاومت حامی هر ملی‌گرایی است که از حقوق و ارزش‌های فلسطین دفاع می‌کند.

پیشتر مسئولان و رسانه‌های وابسته به جنبش فتح هشدار داده بودند در صورتی که محمود عباس با شرط‌ها و دیکته‌های آمریکا موافقت نکند احتمال دارد وی نیز همچون یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین ترور شود.

پیشتر نیز جان کری در دیدار با محمود عباس وی را تهدید کرده بود در صورتی که با طرح‌های وی جهت توافق با رژیم صهیونیستی موافقت نکند، به سرنوشت یاسر عرفات دچار خواهد شد.

المصری تاکید کرد: کمترین توجیه یا عذری برای هیچ کسی وجود ندارد که بخواهد از ارزش‌های فلسطین چشم‌پوشی کند یا تسلیم تهدیدهای اسرائیل و آمریکا شود. روند آزادسازی فلسطین و تشکیل کشور بهای سنگینی دارد و این روند نباید در مقابل تهدیدهای اسرائیل علیه یک شخص متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد که جنبش حماس کاملا با روند مذاکرات با رژیم صهیونیستی مخالف است و این مذاکرات باعث امتیازدهی‌های می‌شود که حقوق مردم فلسطین را تحت شعاع قرار می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها