کد خبر: ۲۰۲۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۲۴ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش بولتن: حدود هفت ماه پیش وقتی خبر زدن کلنگ پل خلیج فارس را میان سرزمین اصلی با بزرگترین و استراتزیک ترین جزیره ایران یعنی قشم را توسط ریاست محترم جمهوراز طریق رسانه ها شنیده شد  شد شور و شعف  زیادی  تمام وجود ایرانیان را در بر گرفت چرا که با احداث این پل که ریاست جمهوری محترم قول راه اندازی آن را تا قبل از پایان عمر دولت دهم داده بود مزایای زیادی را برای ایران و مردم قشم به ارمغان می آورد اما متاسفانه  با گذشت بیش از هفت ماه اخبارمستندی  مبنی بر عدم تعهدات دولت به اطلاع ما رسید  که برای اطلاع مردم شریف و انقلابی ایران و اعلام عمومی وادار به انتشار آن شدیم .


مجری احداث پل خلیج فارس  بر اساس اطلاعات جمع آوری شده طی این مدت ضمن تجهیز کارگاه و با مشخص شدن فاینانس از طرف یک بانک داخلی (سپه) پیگیری های خوبی برای احداث پل انجام داده است اما متاسفانه دولت ضمن عدم اجرای تعهدات مالی هیچگونه مبلغی را ازسهم خویش  پرداخت نکرده و به همین دلیل با همه تلاشی که پیمانکار انجام می دهد احتمال توقف فعالیتهای   ساخت پل در آینده ای نزدیک وجود دارد. و متاسفانه  شایعاتی در سطح منطقه پخش شده است که دولت توان و یا اراده احداث این پل استراتژیک را که تبلیغات وسیعی نیز در رابطه با آن کرده  را ندارد !


مزایای احداث پل خلیج فارس:

لازم بذکر است این پل استراتژیک و بسیار مهم خلیج فارس  مزایایی بسیار زیادی برای منطقه و ایران دارد که به نمونه هایی  از آنها بصورت خلاصه اشاره می کنیم.

1- این پل ارتباط کریدور شمال به جنوب کشور  را در امر تجارت موجب می گردد و به عنوان مثال: کشورهای آسیای میانه از طریق خط راه آهن و ترانزیت جاده ای با زمان کمتری اجناس و کالاهایشان را به آبهای خلیج فارس می رسانند.

2- با احداث این پل مرز دریایی ایران از 12 مایل جزیره قشم محاسبه می گردد و این مهم باعث می شود مرزهای بین المللی در آبهای خلیج فارس توسعه پیدا کرده و ایران بتواند از ظرفیتهای خود در خصوص استفاده از منابع زیر آبی خلیج فارس از جمله نفت و گاز استفاده بیشتری ببرد.

3- احدث پل باعث ایجاد اشتغال در سطح منطقه و خصوصا جزیره پهناور قشم می گردد.

4- احداث این پل باعث گسترش گردشگری داخلی و خارجی در قشم می گردد.

5- احداث این پل باعث تردد سهل الوصول مردم ایران به جزیره قشم و بالعکس می گردد

6- احداث این پل باعث رونق اقتصادی بسیار بالای جزیره قشم می گردد

7- و احداث این پل باعث رونق و استفاده از ظرفیت اسکله مجهز کاوه در جزیره قشم در مقابل بندر جبل علی (امارات) می گردد.

حال با توجه به این نکات مدیر عامل منطقه آزاد قشم و مسئولین مربوطه می بایست پاسخگوی  عدم پرداخت سهم دولت برای احداث پل خلیج فارس بوده  و دلایل خود را در خصوص عدم راه اندازی پل در موعد مقرر  اعلام داشته و در این خصوص اگر اشکالاتی وجود دارد با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت که فرمودند اگر قولی یا وعده ای به مردم می دهید و توان اجرای آن را ندارید ضمن قبول اشتباه  در دادن وعده ای که نمی توانید انجام دهید برای مردم شفاف سازی کرده و مسلم بدانید مردم وقتی صداقت شما را ببینند با شما همراهی کرده وشما را درک می کنند.

بولتن بر اساس رسالت فعالیت رسانه ای خویش آمادگی دارد پاسخ منطقه آزاد قشم و مسئولین مربوطه را در سایت خویش منتشر نماید
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
فشار اونور ابی ها بر اینور بازاری های منافق هم لحاظ شود .
---------
یا حق
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
خیلی جالبه خبر به این مهمی که می تونه ابعاد مخفی زیادی داشته باشه و از لحاظ اقتصادی برای مردم منطقه بسیار مهم است خیلی کم به آن پرداخت می شود اما اگر رحیم مشایی یا شیخ ساده لوح جریان فتنه دستشان را در بینی بکنند همه سایتهای اصلی اصولگرا تیتر اول خود می کنند ایا این نشان از بی بصیرتی و جو زدگی سایتهای مدعی اصولگرایی ما نیست .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها