کد خبر: ۲۰۱۸۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
ئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این بودجه برای فرهنگ کشور کافی نیست گفت: نسبت به نیاز و درخواست کشور چه دستگاههای دولتی و غیر دولتی این بودجه با این خصوصیات کافی نیست.سال 92 جدول 59هزار میلیارد بوده امسال به 70 هزار میلیارد افزایش یافته و این کمکی هم که شد جهت امورفرهنگی بسیار ناچیز است.
حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در خصوص بودجه فرهنگی سال 93 اظهار داشت: در کلان بودجه به نسبت سال 92 کاهش بودجه فرهنگی داریم و این در کلان بودجه مطرح است، چون سال گذشته 210 هزار میلیارد بوده و امسال 195 هزارمیلیارد شده است. بنابراین بودجه کاهش کلان داشته است بطور طبیعی بودجه فرهنگی هم کاهش داشته است.

وی ادامه داد: با تلاشی که در کمیسیون تلفیق صورت گرفت  پیشنهاداتی برای جابجایی موادی از بودجه برای تقویت زیرساخت های فرهنگی کشور تامین گردید که بخشی از اینها باعث کمک به این موضوع شد.



رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این بودجه برای فرهنگ کشور کافی نیست گفت: نسبت به نیاز و درخواست کشور چه دستگاههای دولتی و غیر دولتی این بودجه با این خصوصیات کافی نیست.سال 92 جدول 59هزار میلیارد بوده امسال به 70 هزار میلیارد افزایش یافته و این کمکی هم که شد جهت امورفرهنگی بسیار ناچیز است.

نماینده مردم اصفهان خاطرنشان کرد: در مقابل حجم سنگین درخواستها میزان تقسیمات محدودیت پیدا خواهد کرد و این اشکال کار است و واقعیتی که باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام سالک در ادامه با اشاره به اینکه جلسه ای در این خصوص با آقای رئیس جمهور داشته ایم گفت : با وجود سفارشات مقام معظم رهبری به جهت فرهنگ منبع پولی گذاشته نمی شود و این اشکال اصلی است و ما ناچاریم در لایحه و جداول جستجو کرده و برای خواسته های فرهنگی کشور تامین منابع کنیم. البته قولهایی هم داده شده که سال آینده برنامه هایی تنظیم شود.

سالک در پاسخ به این سوال که سنای آمریکا اخیرا طرحی را جهت تهاجم فرهنگی به ایران تصویب نمود و بودجه ای به آن اختصاص داد آیا ما نباید بفکر باشیم وبه مسائل فرهنگی کشور توجه بیشتری توجه داشته باشیم گفت: این اشکال اصلی است و نکته مهمی که در اینجا وجود دارد نوع نگاه به مسائل فرهنگی در کشور است یعنی نگاه آقایان در تعریف فرهنگ مختلف است به خصوص در جاهایی که تصمیم گیری و تصمیم سازی می شود، اگر نگاه ارزشی به مسائل فرهنگی نباشد همیشه همین مشکل را خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: آقایان بحث هنر را میکنند بعد هنر را به سمت موسیقی جهت می دهند و می گویند این فرهنگی است منتهی اگر نگاه فرهنگ دینی وجود داشته باشد این شامل هنرهای مختلف هم خواهد شد و این موضوع را رد نخواهد کرد بنابراین اشکال در نوع نگاه کسانی است که تصمیم گیر و تصمیم ساز هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها