کد خبر: ۲۰۱۱۰۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۱     ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598، امير‌احمدي كه معمولاً از او به عنوان دلال رابطه ايران و امريكا نام برده مي‌شود، در گفت‌وگويي كه با «مهر‌نامه » داشته است، ضمن اعترافي درست به بعيد بودن بر‌قراري رابطه بين ايران و امريكا به خاطر وجود يك «انقلاب بزرگ» در اين بين سخن قابل تأمل ديگري هم در‌باره دولت اعتدال مي‌گويد. وي به رويكرد روحاني براي حل مشكلات اشاره مي‌كند و توضيح مي‌دهد: «حل مشكلات خارجي هميشه آسان‌تر از حل مشكلات داخلي است و آنها را حتي مي‌شود سريع‌تر به نتيجه رساند.
 
 تا اينجا آقاي روحاني، از ديد نظري، مسير را درست انتخاب كرده است. اما آيا آقاي روحاني ارزيابي هم از اينكه اين حركت ايشان موفق مي‌شود، داشته يا خودش را به شانس سپرده است؟ من البته نمي‌دانم. اميدوارم كه با مطالعه اين كار را كرده باشد، چون در غير اين صورت، يعني در صورت شكست در ديپلماسي خارجي، او و مملكت دچار مشكلات عديده خواهند شد. فعلاً اين «ديپلماسي فعال» در چارچوب حل مشكل هسته‌اي باقي مانده است.
 
به نظر من حتي اگر ايشان در اين رابطه هم موفق بشود، كه متأسفانه بعيد مي‌دانم، باز هم كار مهمي انجام نشده است. تنها وقتي كه حل اين مشكل به عادي شدن رابطه با امريكا منتهي شود مي‌توان اميدوار بود كه اتفاق مهمي رخ بدهد. اما آيا آقاي روحاني اجازه پيدا خواهد كرد كه رابطه را عادي كند؟ بعيد مي‌دانم چون بين ايران و امريكا يك انقلاب بزرگ نشسته است. نه اين انقلاب، امريكا را دوست دارد و نه امريكا مي‌خواهد اين انقلاب بماند. دل به دل راه دارد.
 
در واقع آقاي روحاني «ريش و قيچي» را داده به دست آقاي اوباما. خدا كند ايشان نامردي نكند. مشكل فقط عدم توفيق در رابطه با امريكا نخواهد بود بلكه مسئله انباشت همزمان مسائل در داخل كشور و از دست رفتن آن مشروعيتي است كه آقاي روحاني را بايد سرپا نگه دارد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها