کد خبر: ۲۰۰۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۲۲ شهريور ۱۳۹۰
 انقلابیون یمن اقدام جدید دیکتاتور یمن و تفویض اختیار به معاونش برای مذاکره درباره طرح ابتکاری شورای همکاری را اقدامی تاکتیکی و وقت کشی دانستند.

 به گزارش 598 به نقل از فارس، تفویض اختیارات صالح به معاونش، مخالفت انقلابیون یمن با انجام گفت وگوها پیش از امضای طرح ابتکاری شورای همکاری، ترور یکی از فرزندان رهبران معارض یمنی و تداوم حملات علیه قبلیه ارحب از جدیدترین تحولات یمن است.

صالح به معاون خود برای مذاکره با گروه مخالف اختیار داد

پایگاه خبری "الجزیره" نوشت که "علی عبدالله صالح" رئیس جمهور فراری یمن " عبدربه منصور هادی" معاون خود را مسئول گفت‌‌وگو با طرفهای مسئول در طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس و انتقال قدرت در یمن کرد.
بر اساس این گزارش، صالح که چند ماهی است به بهانه درمان کشورش را ترک کرده است، موافقت کرد که برای برون رفت از بحران در کشورش، معاونش ضمن گفت وگو با طرفهای مسئول در شورای همکاری، سازوکاری برای اجرای بندهای طرح ابتکاری و امضای آن طی یک جدول زمانبندی شده بیاندبشد تا انتقال قدرت در یمن صورت گیرد.
اما حکم ریاستی صالح این بار شامل دادن اختیارات لازم الاجرای قانونی به معاونش است و وی مامور امضای طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس برای انتقال قدرت در یمن است.
صالح همچنین به معاونش اختیارات لازم الاجرای قانونی برای انجام گفت وگو با طرفهای مسئول در طرح ابتکاری شورای همکاری و تدوین سازوکاری مناسب برای اجرای بندهای آن تفویض کرده است و پس از انجام این گفت وگوها وی به نیابت از صالح طرح را امضا خواهد کرد.
 
انقلابیون یمن: صالح همچنان وقت کشی می‌کند

این تصمیم صالح با مخالفت انقلابیون و معارضان یمنی مواجه شد و در حسن نیت صالح ابراز تردید کردند.

به اعتقاد انقلابیون این تصمیم صالح در راستای سیاست های وقت کشی او برای نجات حاکمیت خود بر یمن است و این موافقت با انتقال قدرت صرفا یک تاکتیک جدید برای وقت کشی بیشتر و سوق دادن یمن به سوی جنگ داخلی است.
انقلابیون یمنی از عبدربه منصور هادی توصیه کردند که خود را از صالح و بازی های سیاسی او دور نگه دارد.

"محمد قحطان" سخنگوی احزاب معارض دیدار مشترک یمن نیز اعلام کرد که هرگونه گفت وگو پیش از امضای طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس وقت کشی و فریب افکار عمومی است.

ترور پسر یکی از رهبران معارض یمنی

تنها چند ساعت پس از آن که صالح اختیارات لازم الاجرایی را به معاونش تفویض کرد، چندین فرد مسلح نقاب به صورت در حالی که سوار بر موتور سیکلت بودند "محمد عشال" فرزندی یکی از رهبران حزب معارض "تجمعی یمنی برای اصلاح" را ترور کردند.

تداوم حملات پسر صالح به قبیله ارحب

از سوی دیگر شهرهای مختلف یمنی همچنان ملتهب هستند و در راس آنها "ارحب" در شمال صنعاء بیشتر از همیشه دچار تنش است.
بر اساس این گزارش، نیروهای گارد ریاست جمهوری با حمله مجدد به قبیله ارحب 5 شهروند یمنی را ترور و ده ها تن را زخمی کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها