کد خبر: ۲۰۰۱۹۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۶     ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
سرپرست اداره كل امور عتبات سازمان حج خبر داد
سرپرست اداره كل عتبات سازمان حج و زيارت يكسان‌سازي هزينه رواديد و دريافت عوارض در فرودگاه‌هاي نجف و بغداد با فرودگاه‌هاي ايران را از مصوبات هيأت وزيران دولت عراق عنوان كرد كه در صورت تصويب نهايي، هزينه سفر زيارتي عتبات، ۳۰ تا ۴۰ دلار كاهش مي‌يابد.
به گزارش پایگاه 598، محسن نظافتي، سرپرست اداره كل عتبات سازمان حج و زيارت در گفت و گو با پايگاه اطلاع‌رساني حج، به ارائه گزارشي از سفر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و رئيس سازمان حج به عتبات پرداخت و نسبت به اعلام نتايج اين سفر در آينده‌اي نزديك ابراز اميدواري كرد.
وي افزود: اين سفر در سطح بسيار خوبي برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي‌عسكر و مهندس اوحدي تصميم‌گيرندگان اصلي در حوزه عتبات بودند كه در اين سفر حضور داشتند و با بالاترين سطوح مقامات عراقي از نخست وزير و كفيل رياست جمهوري عراق تا ديگر مسئولان به رايزني درباره وضعيت زائران پرداختند.
وي گفت: آقاي نوري مالكي دستور يكسان‌سازي هزينه‌‌ها را صادر كرده است كه در صورت تصويب در هيأت وزيران كشور عراق، هزینه ويزايي كه عراقي‌‌ها براي زائران ايراني به مبلغ ۳۰ و ۴۰ دلار صادر مي‌كنند، به همان میزان ويزايي كه ايران براي زائران عراقي صادر مي‌كند، یعنی 21 دلار خواهد شد.
رايزني با مقامات عراقي درباره مسائل امنيتي اين كشور بخش ديگري از سخنان سرپرست اداره كل عتبات سازمان حج و زيارت بود كه وي گفت: كربلاي معلي و نجف اشرف جزو امن‌ترين شهرهاي عراق هستند به طوري كه امسال ۵۰۰ هزار زائر ايراني در اربعين به كربلا رفتند و سلامت به كشور بازگشتند.
وي درباره فراهم شدن امكان زيارت امام هادي(ع) و امام عسكري (ع) در سامرا نيز گفت: فعاليت گروهك‌هاي تروريستي در سامرا به جهت شرايط جغرافيايي بيشتر است، اما عراقي‌‌ها بيشتر از ما طالب هستند كه سامرا باز شود و در اين زمينه نيز قول مساعد داده‌اند كه اقداماتي انجام دهند.
نظافتي با بيان اينكه به محض اعلام فراهم شدن امكانات و شرايط امنيتي مناسب، زائران كربلا را به سامرا اعزام خواهيم كرد، گفت: اگرچه خبرهايي مبني بر انفجار و مسائل تروريستي از تلويزيون پخش مي‌شود، اما مردم نگران نباشند چراكه اين‌ها در نقاط خاصي انجام مي‌شود كه زائران ما كمتر در آنجا تردد دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها