کد خبر: ۲۰۰۰۷۸
زمان انتشار: ۲۰:۵۳     ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
منصوري:
مالک باشگاه لوس‌آنجلس بلوز يک ياراني است، يک ايراني 55 ساله که علاقه زيادي به تهران، ناصر حجازي و استقلال دارد. علي منصوري مالک اين تيم در ليگ يو اس ال آمريکاست او که به نوعي يک افتخار براي ايران به شمار مي‌رود به کار ساختمان سازي مشغول است و در آمريکا ساختمان‌هاي اداري مي‌سازد.
علي منصوري تيم آبي‌هاي لوس‌آنجلس را شخصا به همراه خانواده‌اش پايه‌گذاري کرد و هدف‌هاي بزرگي در سر دارد. با او از طلبش از پرسپوليس تا اوباما و شرايط تيمش صحبت کرديم. مصاحبه اختصاصي خبرنگار سايت گل با علي منصوري يکي ايراني موفق در آمريکا را بخوانيد.

خودتان را معرفي کنيد؟

علي منصوري، 55 ساله هستم در ايران در محله اميريه متولد شده‌ام و بعد از گرفتن ديپلم در سال 1354 يا همان 1976 به آمريکا در اهوايو آمدم در کريبلند زندگي کردم و بعد از آن به لوس‌آنجلس آمدم و به خاطر علاقه‌ام به فوتبال در سال 98 تيم فوتبالي داير کردم.

حرفه اصلي شما چيست؟

من ساختمان‌سازي مي‌کنم. البته بيشتر ساختمان‌هاي اداري و ساختمان مسکوني نمي‌سازم.

چرا به ايران آمديد؟

بعد از 7 سال به ايران آمدم چرا که پدر خانم فوت کرده بود. تهران را هميشه دوست داشته‌ام و احساس خوبي در اينجا دارم.

چرا لس آنجلس بلوز؟

چون از قديمي استقلالي و تاجي بودم به خاطر علاقه‌ام به فوتبال در سال 1998 اين تيم را با نام آبي‌هاي لوس‌آنجلس پايه‌گذاري کردم به همراه خانم که سهامدار اصلي اين تيم است، اين تيم را راه‌اندازي کرديم ما يک تيم حرفه‌اي در آقايان و يک تيم آماتور و يک تيم بانوان داريم که تيم تيم بانوان ما يکي از بهترين‌ تيم‌هاي دنياست و سال قبل هم قهرمان آمريکا شد.

استقلالي‌هاي قديم از تيم شما حمايت مي کنند؟

نه به آن صورت اما با آنها در ارتباط هستم. با آقاي کارو زياد در ارتباط هستم و همچنين ايرج دانايي‌فر، با آقاي مژدهي هم هر از چندگاهي در ارتباط هستم.

ام ال اس و يو اس ال چه تفاوتي دارند ؟

ام ال اس ليگ ستارگان آمريکاست و در واقع هر دو ليگ آمريکا يعني ام ال اس و هم يو اس ال حرفه‌اي هستند. البته فرق‌هايي هم دارند مثلا در ام ال اس بازيکنان با سازمان ليگ قرارداد مي‌بندند نه با باشگاه و همچنين در ام ال اس سقف قرارداد وجود دارد و فقط مي‌توانند با 2 تا بازيکن بزرگ بالاتر از سقف قرارداد ببندند مثل تيم گلکسي که با بکهام و داناوان قرارداد بسته است. اما در يو اس ال يعني ليگي که تيم ما در آن قرار دارد سقف قرارداد وجود ندارد و هر چقدر که بخواهيم مي‌توانيم هزينه کنيم. تيم ما يک تيم حرفه‌اي کامل است و حتي دست ما در ليگ يو اس ال خيلي بازتر از ام ال اس هست.

ميزان هزينه تيم‌ها در ليگ يو اس ال؟

بستگي دارد تيم خود ما حدود يک ميليون دلار در سال هزينه مي‌کند اما تيم‌هايي داريم که 700هزار دلار هزينه مي‌کنند و تيم‌هايي هم داريم که تا 3 ميليون دلار هزينه مي‌کنند.

مدارس فوتبال در آمريکا در چه سطحي اند؟

بالا .... و تاثير زيادي در رشداينجا فوتبال دارند و بايد بگويم که حسن نظري به عنوان يکي از موفق‌ترين استعدادياب‌هاي حال حاضر آمريکا شناخته شده است و مدرسه فوتبال ايشان به عنوان مدرسه فوتبال شماره يک آمريکاست و حتي حسن نظري جزو کساني است که به تيم ملي آمريکا بازيکن پيشنهاد مي‌کند.

ماجراي حق رشد امير عابدزاده به کجا رسيد ؟

خب، 150 هزار دلار حق رشد براي آقاي عابدزاده بود که 25هزار دلار آن را بخشيدم، 50 هزار دلار آن را تا حالا داده‌اند و 75هزار دلار تا حالا مانده اما هنوز خبري نشده اگرچه من در اين زمينه زياد سخت نگرفتم اما در رابطه با اين موضوع روي خودم هم فشار است چرا که اين پول متعلق به باشگاه است.

هزينه باشگاه؟

تمام هزينه باشگاه را خانواده من هزينه مي‌کنند و درصد خيلي کمي را اسپانسر و فروش بليت تامين مي‌کند.

منفعت تيم‌داري؟

باوري کنيد سودي ندارد کلا در آمريکا يک مثالي هست که مي‌گويند اگر مي‌خواهيد در فوتبال ميليونر شويد بايد با 8 ميليون شروع کنيد چرا که بعد از مدتي 7 ميليون را از دست داده‌اي و برايت يک ميليون مانده است و آنگاه تو ميليونر شده‌اي.

هوادار؟

حدود 7 تا 8 هزار نفر هواداران تيم ما هستند اما کساني که بليت مي‌خرند 500 تا 700 نفر هستند.

استاديوم اختصاصي؟

ما يک کمپ کامل را در لوس‌آنجلس اجاره کرده‌ايم که کمپ خوبي هم به شمار مي‌رود و همچنين استاديوم ما گنجايش 10هزارنفر را دارد.

مليت‌هاي موجود در تيم شما؟

آمريکا، مکزيک، اسپانيايي و 3 ايراني به نام آقايان محمدي، مومني و محمد رکني‌پور که اين يکي خيلي پيشرفت مي‌کند و بازيکن بزرگي است و احتمالا به تيم ملي اميد ايران دعوت مي‌شود.

تيم‌داري در ايران مد نظرتان نيست؟

فکر نمي‌کنم چون يکسري قواعد و شرايط خاص موجود در فوتبال ايران وجود دارد که با شرايط من همخواني ندارد و بعيد مي‌دانم بتوانم آنها را ياد بگيرم.

بازيکن ايراني براي فصل جديد؟

نه، کسي را مد نظر ندارم.

شانس صعود ايران در جام جهاني چقدر است؟

من فکر مي‌کنم شانس صعود داريم چرا که گروه خيلي سختي نداريم اگرچه آسان هم نيست. اما در کل من فکر مي‌کنم بايد براي صعود ايران شانس قائل بود.

گروه آمريکا چطور؟

مردم آمريکا خيلي ناراحت هستند چرا که تيم آمريکا واقعا در گروه سختي افتاده است.

سطح فوتبال آمريکاچقدر پيشرفت کرده؟

آنها در فوتبال خيلي پيشرفت کرده‌اند و هدف‌هاي بزرگي دارند و حتي بايد بگويم که همين ليگ ام ال اس يکي از بزرگترين و جذاب‌ترين ليگ‌هاي دنياست و به جرات مي‌توانم بگويم به جز چهار، پنج تيم برتر اول انگليس اگر بقيه تيم‌ها را بخواهيم حساب کنيم در حد تيم‌هاي ام ال اس اگر کمتر نباشند بالاتر هم نيستند و اگر تيم‌هاي بزرگ اروپا با تيم‌هاي خوب ام ال اس بازي کنند قطعا به مشکل مي‌خورند و مي‌بينيم که هر ساله اردوهاي پيش فصل تيم‌هاي بزرگ مثل منچستر، رئال، بارسلون، آث‌ميلان در آمريکا و بازي‌هاي تدارکاتي با تيم‌هاي ام ال اس برگزار مي‌شود. حتي بايد بگويم که باشگاه منچسترسيتي دنبال اين است که بتواند در ام ال اس و در ميامي تيم‌داري کنند اما هنوز مسوولين ام ال اس اين اجازه را به آنها نداده‌اند، اگرچه گروهي که از من‌سيتي به آمريکا آمده‌اند خيلي حرفه‌اي هستند. البته آنها سعي مي‌کنند در ليگشان از مربيان آمريکايي استفاده کنند و اين شايد آنها را کمي محدود کند.

علت جذب ستاره‌هاي از کار افتاده در ام ال اس؟

من فکر مي‌کنم به خاطر اين است که وقتي ستاره‌ها در آمريکا سنشان بالا مي‌رود زندگي در آمريکا را دوست دارند و همچنين پول خوبي در اينجا مي‌گيرند.

کمک به فوتبال ايران در برنامه هايتان هست؟

هميشه دوست داشتم کمک کنم و در اين زمينه کارهايي هم کرده‌ام و يک بار هم بين ستاره‌هاي فوتبال ايران و گلکسي يک بازي دوستانه برگزار کردم، همچنين در فکر هستم يک بازي دوستانه بين تيم ملي آمريکا و ايران برگزار کنم.

شما استقلالي هستيد و خيلي ها برايتان با عدد 6 کري مي خوانند . چرا ؟

من روز اين بازي استاديوم بودم و هيچ وقت آن روز را از ياد نمي‌برم.

يعني شما آن بازي 6تايي را ديديد؟

بله من خودم آنجا بودم در استاديوم اين بازي را ديدم، شب بدي بود. سعي مي‌کنم فيلم اين را بازي را به شما برسانم.

راستي با حسن روشن هم رابطه خوبي داريد؟

بله اما بايد بگويم حسن روشن باعث شد که من فوتبال را کنار بگذارم.

چرا؟

من در آن مقطع در جوانان راه آهن بود و حسن روشن در جوانان تاج بود ما با هم يک بازي کرديم و او آنقدر خوب بود که من فوتبال را ول کردم. من در آن بازي گوش چپ بودم و ايشان گوش راست. حسن روشن جوري دريبلت مي‌کرد که افسردگي مي‌گرفتي. روشن فوق‌العاده بود و يادم مي‌آيد در يک بازي تاج مقابل چلسي در استاديوم امجديه حدود سال 51 حسن روشن در آن بازي آنها را کشت.

بهترين بازيکن ايران؟

پرويز قليچ‌خاني من او را با بکن بائر مقايسه مي‌کنم.

حرف آخر ...

سلام مي‌رسانم به همه بچه‌هايي که در زمين‌هاي خاکي بازي کرده‌اند و موفقيت براي ايراني‌ها و اعلام مي‌کنم که باشگاه بلوز متعلق به ايراني‌هاست و آرزوي ايراني سرافراز و سربلند و شادي مردم ايران.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها