کد خبر: ۱۹۹۹۸
زمان انتشار: ۱۹:۲۸     ۲۱ شهريور ۱۳۹۰
مشاور عالي فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، اظهار داشت: فتنه گران، جرأت حضور خياباني ندارند، چرا که ضربت سيلي مردم ولايت مدار را چشيده‌اند.

به گزارش 598 به نقل از ایسنا،منطقه سمنان، محمدحسين صفار هرندي با بيان اين‌که فتنه گران براي دستيابي به اهداف ننگين خود از روش‌هاي پيچيده تر بهره خواهند برد، افزود: دشمنان آموخته اند که نبايد به صورت آشکار وارد منازعه با مردم مسلمان شوند، چراکه در آن صورت شناسايي آنها آسانتر خوهد بود، لذا با ايجاد خط انحرافي به دنبال بهره گيري از گفتمان ديني و خصوصا گفتمان مهدويت مي باشند.

وي با اشاره به اين‌که بهترين راه مبارزه با فتنه، خشكاندن ريشه‌ها و عوامل فتنه است، ادامه داد: بعد از آنكه بسترهاي فتنه و ريشه‌هاي ايجاد فتنه معلوم شد، راه مبارزه با فتنه‌ها نيز مشخص مي شود.

وي بيان داشت: اگر اساس اجتماع را مبتني بر فرهنگ، باورها و ارزش‌ها بدانيم، در آن صورت جامعه‌اي مي‌تواند در مقابل آفت‌ها و آسيب‌ها، مقاوم و نفوذناپذير باشد که بر فرهنگ اصيل خود تکيه کند و اصالت انقلاب اسلامي، حرکت در مسير ولايت فقيه و گفتمان امام خميني(ره) است.

مشاور عالي فرماندهي كل سپاه خاطرنشان كرد: هر فتنه‌اي در ابتدا، به شيوه نرم و از راه مسائل فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي شكل مي‌گيرد، بنابراين راه مبارزه با فتنه، ترويج فرهنگ اسلامي و الهي است.

صفارهرندي بيان داشت: جهاد و مبارزه نرم بايد تا جايي ادامه يابد كه توان مخالفان دين و نظام اسلامي به حداقل برسد به گونه‌اي كه نتوانند هيچ ضربه‌اي به نظام اسلامي وارد سازند.

وي با تأکيد برشناخت زمان، افزود: لازمه برنامه‌ريزي صحيح براي حركت به سمت تحقق اهداف انقلاب اسلامي، شناخت واقعيات روز و بررسي و پيش‌بيني شرايط فرداست.

مشاور عالي فرماندهي كل سپاه گفت: سپاه و پاسداران با تشخيص واقعيات امروز و پيش‌بيني تحولات آينده بايد دائما نقش تبييني و بصيرت افزايي خود را ايفاء نمايند و با بهره گيري از تجربيات 32 ساله انقلاب اسلامي، براي تحقق جامعه اسلامي، نسل بعدي سپاه و جامعه را ترغيب به فعاليت اميدوارانه نمايند.

صفار هرندي با بيان اينكه واقعيت انكار‌ناپذير در ترسيم شرايط موجود، ثبات انقلاب اسلامي است، اظهار داشت: هرقدر دشمنان و قدرت‌هاي سلطه تلاش بيشتري براي آسيب زدن به نظام اسلامي کرده‌اند، بحمدالله با رهبري داهيانه مقام معظم رهبري، عمق انقلاب اسلامي گسترش بيشتري يافته است.

وي با اشاره به حمله نظامي آمريکا به عراق و افغانستان و محاصره ايران بمنظور تغيير رفتار انقلاب اسلامي، افزود: نهالي که امام خميني(ره) بعنوان قدرت ايستادگي در برابر دشمنان و مستکبران غرس کرد، هم اکنون ميوه داده و ملت‌هاي مسلمان عليه ديکتاتورها و سلطه گران با الگوي انقلاب اسلامي مقابله مي کنند.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به وقايع مصر خاطرنشان كرد: امروز نگاه مصر به انقلاب اسلامي است و آروزي مصر داشتن حاكميتي شبيه حاكميت ايران است.

صفارهرندي خاطر نشان كرد: مهمترين اتفاق در بيداري اسلامي در بين كشورهاي اسلامي در مصر رخ داده است، مصر در كشورهاي عربي هميشه محور بوده است و هر تحولي كه در كشور‌هاي عربي اتفاق افتاده بر ساير كشورهاي عربي سايه افكنده است.

وي بيان داشت: تحولات مصر بر بيداري اسلامي تأثير بسيار تعيين‌كننده دارد، مي‌تواند الگويي براي ساير ملت‌هاي انقلابي باشد.

مشاور عالي فرماندهي كل سپاه افزود: بايد با تلاش حرکت بيداري اسلامي را حفظ و مبادا غفلت کنيم تا آمريکا و صهيونيست‌ها آن را مصادره کنند.

صفار هرندي تصريح کرد: ملت‌ها و حكومت‌هاي مسلمان اهميت اسلام و عظمت آن را درك كرده‌اند و بيداري اسلامي امروز در دنياي اسلام موجب شده است كه قدرت‌ها ديگر آن توانايي گذشته را نداشته باشند و امروز سعادت مسلمان‌ها اين است كه بر محور اسلام با يكديگر متحد شوند.

وي تأكيد كرد: امروز رژيم صهيونيستي در مرزهاي سرزمين اشغالي درگير است و شعار از نيل تا فرات به رؤيا و افسانه مبدل شده است، بگونه‌اي که سردمداران اين رژيم غاصب جنگ 33 روزه با حزب الله را اولين جنگ ايران و اسرائيل دانسته‌اند و اذعان دارند که در آن شکست خورده اند.

مشاور عالي فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي دخالت آشکار رژيم صهيونيستي و برخي از دول مرتجع منطقه در امور سوريه را مبتني بر کينه آنها از انقلاب اسلامي دانست و گفت: نظام سلطه چون قدرت رويارويي با انقلاب اسلامي را ندارد، بنابراين به دنبال آسيب زدن به محور مقاومت است و از اين رو به سوروارد مي نمايند.

صفار هرندي تصريح كرد: در عين حال نظام سوريه محتاج برخي اصلاحات است که حکمرانان آن در حال پياده سازي اين اصلاحات هستند و با کمي سعه صدر اين مشکلات مرتفع خواهد شد.

وي حوادث تيرماه 78 را فتنه اصغر و حوادث خرداد و تير 88 را فتنه اکبر انقلاب اسلامي دانست و گفت: دشمن در سال فتنه سال 88 با بصيرت و حضور مردم پوزه‌اش به خاك ماليده شد، لکن همچنان كه فتنه 88 به مراتب از فتنه 78 پيچيده تر بود، متناسب با قدرت و پيچيدگي انقلاب اسلامي، طرح‌ريزي دشمنان براي ايجاد فتنه هاي بعدي در آينده نيز پيچيده‌تر از فتنه هاي سال 78 و 88 خواهد بود.

مشاور عالي فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: حقيقت اصلي در فتنه 88 براندازي نظام بود که 10 سال پيش از اين يکي از عوامل مؤثر فتنه اعلام کرده بود که آنها به دنبال جايگاهي تشريفاتي براي رهبري هستند.

وي در ادامه افزود: همين امروز هم كساني هستند كه با روياي قدرت بيشتر و اختيارات انحصاري كه اهليت آن را ندارند، مي‌خواهند رهبري را تشريفاتي كنند.

مشاور عالي فرماندهي كل سپاه كشور با بيان اين‌که تاريخ 200 ساله اخير، تاريخ سرخوردگي از مكاتب گوناگون بشري در كشورهاي اسلامي است، تصريح كرد: جمهوري اسلامي بايد نقش راهبردي خود را در بيداري اسلامي برعهده بگيرد و در اين راه رسالت صاحب منصبان و اهالي سياست بيشتر است.

صفارهرندي همچنين بازنشستگان سپاه را طلايه داران انقلاب اسلامي دانست و گفت: عقبه افتخارات سپاه بازنشستگان هستند و نسل جوان سپاه بايد آرمان‌هاي اين عزيزان را سرلوحه اصلي كار خود قرار دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها