کد خبر: ۱۹۹۸۱۰
زمان انتشار: ۱۸:۲۰     ۰۴ بهمن ۱۳۹۲

طبق گزارش مقام‌های یک نهاد کمک‌رسان در میانمار، ده‌ها شهروند مسلمان در این کشور به دست بودایی‌ها در روزهای گذشته کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دو مقام یک سازمان بین‌المللی کمک‌رسان که به منطقه راخین میانمار رفته‌اند گفته‌اند که شاهد بقایای یک کشتار بوده‌اند.

خبرنگار بی‌بی‌سی در میانمار می‌گوید بر اساس بعضی از گزارش‌های رسیده تعداد کشته شدگان به ٧٠ تن می‌رسد که تعداد زیادی از آن‌ها زن و کودک بوده‌اند.

با این حال، دولت میانمار قتل‌عام مسلمانان توسط گروه‌های افراطی بودایی با همکاری نیروهای امنیتی را انکار می‌کند.

گروه‌هایی از مسلمانان میانمار به دلیل تبعیض و خشونت اعمال شده از طرف اکثریت بودایی در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند که با فرار از میانمار به بنگلادش پناه ببرند. اما دولت بنگلادش می‌گوید که ظرفیت پذیرش پناهجویان بیشتری را ندارد.

سازمان عفو بین‌الملل پیشتر از این که مسلمانان در غرب میانمار همچنان تحت فشار حکومت قرار دارند ابراز نگرانی کرده بود.

مسلمانان میانمار گفته‌اند که ماموران امنیتی در تخریب اموال مسلمانان و دزدیدن اموال آن‌ها شریک بوده‌اند و حتی اجازه داده‌اند که بودایی‌ها به مسلمانان تحت بازداشت حمله کنند.

تنش‌‎ها در غرب میانمار از سوی اکثریت بودایی علیه اقلیت مسلمان سابقه‌ای طولانی دارد. ده‌ها هزار مسلمان در میانمار بی‌خانمان و آواره شده‌اند و تعداد زیادی از آنان هنوز در اردوگاه‌های آوارگان زندگی می‌کنند.

خبرگزاری شینهوا نیز گزارش داد، میانمار و آمریکا متعهد شده‌اند که برای بهبود شرایط امنیتی مردم این کشور آسیایی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که سازمان ملل از میانمار خواسته تا گزارش‌ها درباره کشته شدن ده‌ها زن، مرد و کودک در جریان حمله به مسلمانان روهینجا در استان راخین در غرب این کشور را مورد بررسی قرار دهد.

ناوی پیلای، رییس حقوق بشر سازمان ملل نیز در بیانیه ای اعلام کرد: من از بابت کشته شدن تعداد زیادی از مردم بیگناه در میانمار متاسفم و از مقام های دولت این کشور می‌خواهم تمام توان خود را برای بررسی این کشتار به کار ببندد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها