به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس
در جمع خبرنگاران افزود: در رسانهها به نقل از وزیر علوم آمده بود که نحوه
پذیرش دانشجو در مقطع دکتری با سالهای قبل متفاوت شده و در روش جدید 30
درصد به آزمون اختصاصی و 70 درصد به مصاحبه اختصاص مییابد.
وی افزود: علت سوال نمایندگان هم در این رابطه بوده و وزیر علوم هم
روز گذشته در کمیسیون حاضر شد و در پاسخ سوال نمایندگان توضیح داد که نگفته
70 درصد سهم مصاحبه در آزمون دکتری است.
زاهدی ادامه داد: به موجب آن که تصمیم گرفته شده و به کمیسیون آموزش
ارائه شده در آزمون دکتری 30 درصد سهم آزمون اختصاصی و 70 درصد بقیه توزیع
میشود.
وی در تکمیل سخنان خود تصریح کرد: به این ترتیب 21 درصد به مصاحبه و
30 درصد به کارهای پژوهشی داوطلبان و بخشی هم به سوابق آموزشی مثل توصیه
نامههای علمی، معدل و دروس مربوطه اختصاص مییابد.
زاهدی با اشاره به اینکه سهم 70 درصدی مصاحبه در آزمون دکتری صحت
ندارد و این سهم 21 درصد است، اظهار داشت: 49 درصد سوابق آموزشی و پژوهشی و
30 درصد هم آزمون اختصاصی برای داوطلبان موثر خواهد بود و ما امیدواریم
براساس صحبتهای وزیر همین موضوع اجرایی شود و نگرانی قشر عظیمی از
داوطلبان برطرف شود.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: نمایندهای که از وزیر
سوال پرسیده بود از پاسخ وزیر در این رابطه قانع نشد و قرار شد ظرف مدت سه
روز موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
زاهدی خاطرنشان کرد: طرح نظام جامع آموزش مهارت فنی و حرفهای نیز در
کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در آن برای سیاستگذاری،
برنامهریزی مدیریتی، ارزشیابی و اجرای روش آموزش مهارت فنی و حرفهای
پیشبینی ایجاد یک نهاد ملی شده است که همه نهادها و دستگاههای دولتی و
غیردولتی که در این زمینه کار میکنند میتوانند تحت پوشش قرار گیرند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خاتمه افزود: در یک نظام
یکپارچه باید بتوانیم اهدافی که در این طرف مرتب شده مانند توجه به
کاریابی، کارآفرینی، اشتغالزایی و افزایش درآمد مردم و به تبع آن کشور و
تاثیر آن در اقتصاد ملی با اولویت اقتصاد دانشبنیان را تحقق بخشیم.