کد خبر: ۱۹۹۴۳۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۰۲ بهمن ۱۳۹۲
نیروها و گروه‌های فلسطینی ضمن انتقاد شدید از تصریحات اخیر «استفان هاربر»، نخست وزیر کانادا در کنست، کشورهای غربی و از جمله کانادا را به دوگانگی معیاری و نفاق سیاسی غرب متهم کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در نوار غزه، نیروها و گروه‌های فلسطینی ضمن انتقاد شدید از تصریحات اخیر «استفان هاربر»، نخست وزیر کانادا در کنست که آشکارا از رژیم صهیونیستی جانبداری کرده بود، کشورهای غربی و از جمله کانادا را به دوگانگی معیاری و نفاق سیاسی غرب متهم کردند.

هاربر در سخنان خود از توصیف اسرائیل به رژیم نژادپرست خودداری و تاکید کردع بود، یهودیت اسرائیل امری قابل گفت‌وگو و مذاکره نیست و تحریم اسرائیل را یکی از اشکال مبارزه با یهود دانست.

داوود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن اشاره به اینکه سخنان هاربر نفاق سیاسی به سود اسرائیل و به زیان ملت فلسطین است، این سیاست را موجب تحکیم پایه‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی دانست.

شهاب با تاکید بر اینکه این سخنان ادامه حمایت از تروریسم اسرائیلی به شمار می‌آید، گفت: کشورهای غربی و به طور مشخص کانادا و آمریکا کشورهای فاشیستی هستند که زندگی امن سایر ملل برای آنها اهمیت ندارد و آنها تهدیدی علیه امنیت جهان شمرده می‌شوند و مردم فلسطین آنها را به خاطر این سیاست‌ها نخواهند بخشید.

از سوی دیگر جنبش حماس ضمن رد سخنان هاربر، آنها را اظهاراتی نژادپرستانه خواند که نشان می‌دهد، قضیه فلسطینی در معرض تسویه‌ای واقعی است.

«سامی ابو زهری»،‌ سخنگوی جنبش حماس در ادامه با رد سخنان اخیر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی خاطر نشان کرد که کانادا در قضیه پناهندگان فلسطینی دست دارد.

ابو زهری افزود: تصریحات اخیر عباس بر صحت اخبار منتشره تاکید دارد که افشا کرده بودند، کانادا یکی از کشورهای اصلی است که براساس مذاکرات صورت گرفته پناهندگان فلسطینی به آنجا مهاجرت داده خواهند شد، تا قضیه پناهندگان فلسطینی به این طریق فیصله یابد.

از سوی دیگر «دیمتری دلیانی»، عضو مجلس شورای جنبش «فتح مقدسی» نیز گفت: تصریحات هاربر سخنانی تحریک آمیز علیه ملت فلسطین است و تاثیراتی منفی بر روند سیاسی دارد و نشان داد که وی هیچ رابطه‌ای با حقایق جاری در منطقه خاورمیانه ندارد.

این رهبر جنبش فتح در ادامه به این نکته اشاره کرد که یکی از اعضای هیئت همراه نخست وزیر کانادا که وزیر سابق این کشور بوده در حمله روز گذشته شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی مشارکت داشته و این ثابت می‌کند که هاربر افکار و اندیشه‌های اسرائیلی افراطی دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها