کد خبر: ۱۹۹۴۲۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۰۲ بهمن ۱۳۹۲
رئیس ائتلاف مخالفان سوریه بدون اشاره به خشونت طلبی مخالفان مسلح مدعی شد که حرکت مخالفان دولت دمشق حرکتی مسالمت آمیز است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از العربیه، احمد الجربا رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در سخنانی در اولین روز نشست ژنو 2 با ادعای اینکه مخالفان سوری حرکتی آرام و مسالمت آمیز را آغاز کرده‌اند،‌تاکید کرد که چند سال باید سوریه منتظر بماند.

وی با ادعای اینکه ارتش سوریه به شهرهایی که امن بوده‌اند،‌حمله کرده است، ابراز داشت که دستگاه تروریستی وابسته به دولت سوریه در حال ایجاد وحشت در میان مردم و تخریب چهره انقلابیون است.

الجربا که از چهره‌های وابسته به عربستان سعودی در میان تشکیلات مخالفان خارج نشین سوریه است،‌ادامه داد که تصاویر منتشر شده از شکنجه زندانیان از شکنجه‌های نازی‌ها در جنگ دوم جهانی شدیدتر بود.

وی با نشان دادن تصاویری که روز گذشته روزنامه گاردین انگلیس بدون ذکر سندی موثق از افراد کشته و زخمی شده در سوریه منتشر کرده بود،‌مدعی شد که گزینه ما دست به سلاح بردن نبود بلکه دولت سوریه باعث شد ما دست به سلاح شویم.

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در ادامه سخنان خود که به طور مستمر دولت سوریه را در آن با ادعاهای اثبات نشده مورد انتقاد قرار می‌داد،‌مدعی شد که بحران سوریه پس از جنگ جهانی دوم یکی از شدیدترین بحران‌های انسانی بوده است.

وی مدعی شد که ائتلاف مخالفان سوریه تلاش خود را برای موفقیت نشست ژنو 2 انجام می‌دهد،‌از هیئت سوری خواست تا توافق ژنو یک را مورد قبول قرار دهد و آنرا امضا کند.

الجربا ژنو یک را فرصتی تاریخی دانست و گفت: این توافق می‌تواند فرصتی حقیقی برای رسیدن به راه حل سیاسی باشد.

وی در ادامه تروریست‌های القاعده‌ای را نیروهای استخدام شده توسط دولت سوریه نامید و اظهار داشت که نیروهای ارتش آزاد در مناطقی چون ادلب توانسته‌ است بر نیروهای داعش غلبه کند.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که درپی شکست‌های پیاپی ارتش آزاد از نیروهای جبهه النصره و داعش فرمانده این نیروها وادار به فرار از سوریه شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها