کد خبر: ۱۹۹۱۵۷
زمان انتشار: ۱۵:۵۳     ۰۱ بهمن ۱۳۹۲
رییس سازمان صداوسیما در رونمایی از 12 محصول برتر در صنعت رسانه گفت: در حال حاضر دو هزار نقطه کور در کشور است که باید سیگنال‌رسانی شود. دولت باید اهمیت بدهد و این موضوع فقط مربوط به صداوسیما نیست و یک مسئله ملی است.
ایسنا: ضرغامی در سخنانی درخصوص تجهیزات صنعت رسانه‌ای کشور گفت: در طول سال‌های گذشته کارهای خوبی انجام داده‌ایم و هر روز اخبار دلگرم‌کننده‌ای در این خصوص به گوش ما می‌رسد و از متخصصان و کارشناسان و شرکت‌های غیردولتی که با وجود مشکل اعتباری کم صداوسیما تلاش کرده و با ما همکاری داشته‌اند، سپاسگزاری می‌کنیم.
 
او گفت: اگر افتخارات صداوسیما را در سال‌های اخیر دو بخش کنیم، یکی از بخش‌های افتخارات ما در حوزه فنی است و با همه‌ی محدودیت‌ها و مشکلات که در حوزه‌ی فنی وجود داشته است، هر روز کار درخوری انجام داده‌اند. گاهی به مسئولان بالاتر به ویژه رییس جمهور عرض کرده‌ام که امروز کشور می‌توانست سیستم دیجیتالی نداشته باشد و همان‌ چند شبکه‌ای که به صورت آنالوگ وجود داشت، ادامه داشته باشد و کسی هم نمی‌توانست مدیران را بازخواست کند، اما این اقدام از همان ابتدای کار یک پروژه بزرگ بود، پروژه‌ای که هزار میلیارد تومانی بود که در سال 83 صورت گرفت. سیستم آنالوگی که هر کسی روزی چندین‌بار باید پشت بام خانه خود می‌رفت و آنتن را بالا و پایین می‌کرد تا بتواند چند تصویر ببیند اما در حال حاضر با دیجیتالی شدن این شبکه‌ها، به دلیل کیفیت بالای تصویر مشخص نیست که این تصاویر HD است یا SD. اما امروز به راحتی مردم 20 شبکه را می‌بینند و نمی‌توانند تمیز دهند که این تصاویر HD است یا نه. در حال حاضر آن چیزی که در اختیار مردم قرار گرفته است به خاطر زحمات شما عزیزان در حوزه فنی است.
 
او در ادامه به تلاش‌های عوامل فنی و همچنین 50 شرکت غیردولتی در این چند سال اشاره کرد و گفت: شما توانستید قسمت‌های دیجیتال را به خودکفایی برسانید. خیلی از فرستنده‌های دیجیتال کم قدرت و پرقدرت در خودکفایی کامل شدند. در حال حاضر نیازی به خارج نیست و ما جزو معدود کشورهایی هستیم که در رساندن تجهیزات‌ صوتی و تصویری‌مان به خودکفایی رسیده‌ایم؛ نه تنها در این حوزه بلکه در حوزه‌های دیگر نیز همین‌طور بوده است.
 
او با اشاره به اینکه آبروی ما روی آنتن است، گفت: اگر فرستنده‌ای کار نکند همه می‌فهمند و لازم به تعریف و تکذیب نیست، لذا چون کارشان خوب است می‌توانیم آن‌ها را در معرض دید بگذاریم و با کیفیت بسیار خوب نسبت به گذشته کار کنیم. این خودکفایی غرورآفرین است.
 
رییس سازمان صداوسیما همچنین به مشکلات عوامل حوزه فنی و کمبود اعتبارات که در این سال‌ها با آن روبه‌رو بوده‌اند اشاره کرد و گفت: شهادت می‌دهم، همه دوستان ما در حوزه فنی با کم‌ترین اعتبارات کار می‌کردند تا مردم به کانال‌های محدود آنالوگ راضی نشوند و زمانی که اعتباراتی را کم می‌کردیم تا بخش‌های دیگری از تولیداتمان متوقف نشود، این دوستان به سختی کار کردند.
 
ضرغامی همچنین به پروژه‌های دیگر صداوسیما اشاره کرد که شروع شده‌اند و اسمی از آن فعلا برده نشده است.
 
ضرغامی در توضیحاتی گفت: در حال حاضر یک آرشیو دیجیتالی سازمان صداوسیما برپا شده است که برای خرید تجهیزات آن گرفتار بی‌پولی سازمان هستیم.
 
او از این پروژه به عنوان یک پروژه عظیم و ملی یاد کرد و گفت:‌ در جلساتی به یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره راه‌اندازی کتابخانه ملی گفتم که آرشیو بسیار بزرگی است و همچنین به لحاظ تجهیزات و ساختار عظیم است. آرشیو صداوسیما هم واقعا گرانبها و ارزشمند است و نباید نادیده گرفته شود؛ بنابراین آرشیو رسانه ملی نیز می‌تواند چندین برابر کتابخانه ملی به عنوان پروژه ملی مطرح شود اما به دلیل مشکلات مالی به آن توجه نکرده‌اند و پول نداده‌اند.
 
رییس سازمان صداوسیما افزود: نمی‌شود بی‌اعتنا از کنار این پروژه گذشت. همه این‌ها باید دیجیتالی و فشرده بشوند. تمام این آرشیو‌ها باید با کیفیت بالا نگهداری شوند تا کیفیت آن‌ها کاهش پیدا نکند. از همه این‌ها مهم‌تر دسترسی به این آرشیو‌های صداوسیما باید راحت باشد.
 
او در خصوص این پروژه و به ثمر رسیدن آن گفت: همه این کارها طراحی شده‌اند اما اگر یک مقدار اعتبارات فراهم شود به ثمر خواهد رسید.
 
او در ادامه همچنین توضیحاتی را درخصوص دیجیتالی‌ شدن در اقصی‌ نقاط کشور ارائه داد و گفت: زمانی که برخی از روستاها می‌روم شرمنده می‌شوم. برخی از این روستاییان می‌گویند ما می‌خواهیم تصویر جمهوری اسلامی را ببینیم نمی‌خواهیم تصویر دشمنان‌مان را ببینیم. می‌خواهیم برنامه‌های شبکه‌های خودمان را ببینیم اما نداریم؛ در نتیجه واقعا شرمنده می‌شویم.
 
رییس صداوسیما همچنین در خصوص مطالب بالا گفت: در حال حاضر 2000 نقطه کور در کشور است که باید سیگنال‌رسانی شود. دولت باید اهمیت بدهد و این مسئله فقط مربوط به صداوسیما نیست و یک مسئله ملی است.
 
ضرغامی همچنین اولویت در صداوسیما را سیگنال‌رسانی دانست و گفت: سیگنال‌رسانی از همه واجب‌تر است. البته پروژه‌های مهم دیگر در صداوسیما نیز اهمیت بالایی دارند اما باید جای پاها محکم گذاشته شود و اعتبارات اگر مناسب باشد این چرخه عملیاتی به ثمر می‌نشیند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها