کد خبر: ۱۹۹۰۷۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۰۱ بهمن ۱۳۹۲
برای رفع آلودگی هوا یک راه حل اساسی و ۱۰۰ درصد محیط زیستی در مجلس ارائه می‌‌دهد آن هم به عنوان مسئول محیط زیست کشور و آن عبارتست از «وارد کردن بنزین یورو ۴».

به گزارش پایگاه 598 ، مهدی کوچک‌زاده در وبلاگ شخصی خود نوشت: آن «مرد» که رفته است با قبول همه سختی‌ها و بدنامی‌هایش طرح «سهمیه بندی بنزین» را که یکی از لوازم مقدماتی‌اش راه اندازی شبکه‌ای به گستردگی تمام نقاط کشور و در تمام پمپ بنزین‌ها بود و می‌تواند زیر ساختی اساسی برای بسیاری اقدامات قرار گیرد و ارزش و اهمیت آن برای اهل فن بی‌کینه و مرض پوشیده نیست، اجرا کرد و رئیس فعلی و زباندان سازمان محیط زیست همان ایام که سهمیه بندی انجام شد منفعلانه اعلام کرد که این کار خوبی بود که دولت خاتمی می‌خواست انجام بدهد ولی از ترس تبعات سیاسی! آن را انجام نداد.

حالا اما با رفتن آن «مرد» این طرح که موجب صرفه جویی روزانه قریب به 70 میلیون لیتر در مصرف بنزین شده و اثر این مقدار کاهش مصرف بنزین در روز، بر عدم افزایش آلودگی هوا استدلال لازم ندارد و اگر امروز قرار بود به جای مصرف روزانه 70 میلیون لیتر، 140 میلیون لیتر بنزین سوزانده می‌شد معلوم نبود در هفته چند روز باید طرح زوج و فرد اجرا و یا مدارس تعطیل و بیمارستانها مملو از بیماران به دلیل آلودگی هوا می‌شد، مورد هیچ توجهی قرار نمی‌گیرد و خانم دکتر که به دلیل زباندانی دکترایش خیلی معتبر است (رجوع کنید به اظهارات سریع القلم در همین ایام)!

برای رفع آلودگی هوا یک راه حل اساسی و صددرصد محیط زیستی در مجلس ارائه می‌دهد آنهم به عنوان مسئول محیط زیست کشور و آن عبارتست از «وارد کردن بنزین یورو 4» جالب اینجاست که بلافاصله استاندار هم در مصاحبه با رسانه‌ها همین راه حل را راه نجات از آلودگی هوا اعلام می‌کند و روز چهارشنبه در جلسه مشترک نمایندگان تهران با شورای شهر تهران هم همین راه حل مطرح می‌شود! کم کم دارم به فکر می‌افتم از شما بپرسم، به نظر شما وارد کردن بنزین یورو چهار غیر از کمک به کاهش آلودگی هوا (البته اگر خودروهای یورو 2 ما با آن سوخت سازگار باشند) فواید دیگری هم برای کسی دارد؟

وزیر نفت که خیلی خوشحال می‌شود که این خدمت بزرگ را انجام دهد و در تولید بنزین داخل را به بهانه سرطان‌زا بودن گل بگیرد، آخر هر چه باشد این هم یکی از دسته گل‌های آن مرد است که رفته است! و باید نابود شود اصلاً او اشتباه کرد کاری کرد که در شرایط تحریم محتاج بنزین خارجی‌ها نباشیم و الا الان اجازه واردات بنزین را هم دولت تدبیر و امید به عنوان یک امتیاز از 5+1 می‌گرفت!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها