کد خبر: ۱۹۸۵۸۱
زمان انتشار: ۱۷:۵۶     ۲۸ دی ۱۳۹۲
صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی راجع به موسسات اعتباری در شرف تاسیس و تاثیر گشایش‌های ارزی بر اقتصاد کشور، علائم خروج بازار مسکن از رکود و محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های بین شهری از مهم‌ترین خبرهای اقتصادی امروز بود.

به گزارش پايگاه 598 به نقل از فارس،‌ صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی راجع به موسسات اعتباری در شرف تاسیس و تاثیر گشایش‌های ارزی بر اقتصاد کشور، علائم خروج بازار مسکن از رکود، محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های بین شهری و نامه وزیر راه به وزیر اقتصاد برای توقف واگذاری ‌آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک‌، از مهمترین خبرهای اقتصادی امروز بو.

*گشایش ارزی زمینه خروج از رکود را فراهم و ارزش پول ملی را تقویت می‌کند

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: گشایش‌های ارزی که قرار است اتفاق بیفتد، مسلما زمینه را برای رشد تولید و برون‌رفت از رکود فراهم کرده و تأثیراتی که این برون‌رفت در تقویت پول ملی ایجاد می‌کند، مثبت است.

*ثبات قیمت سکه و کاهش نرخ ارز+جدول

قیمت سکه طرح جدید با 500 تومان افزایش 868 هزار و 500 تومان، سکه طرح قدیم با 500 تومان کاهش 868 هزار و 500 تومان و نیم سکه بدون تغییر قیمت 437 هزار تومان فروخته شد.

در بازار ارز، دلار با 8 تومان کاهش 2948 تومان، یورو با 30 تومان افت قیمت 4010 تومان و درهم با یک تومان افت قیمت 809 تومان درج قیمت شد.

*علائم خروج بازار مسکن از رکود/ قیمت‌ها بیش از این پایین نمی‌آید + جدول

در حالی که قیمت هر متر مربع مسکن در شمالی‌ترین منطقه تهران به 12 میلیون تومان و در جنوبی‌ترین منطقه 2 میلیون تومان است، کارشناسان بازار مسکن معتقدند که الان بهترین زمان برای خرید است زیرا همه مردم به این نتیجه رسیده‌اند که قیمت‌ها از این پایین‌تر نمی‌آید.

*محدودیت تردد در محور کندوان/ قم-گرمسار همچنان مسدود

محور کندوان واقع در استان‌های مازندران و البرز، به دلیل عملیات تعریض از 21/10/92 تا 16/11/92‌ روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه(بجز روزهای تعطیل) بین ساعت 21 الی 8 صبح روز بعد مسدود خواهد بود.

*نامه وزیر راه به وزیر اقتصاد برای توقف واگذاری ‌آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک‌

وزیر راه و شهرسازی با ارسال نامه‌ای به وزیر اقتصاد و دارایی، رسماً خواستار توقف فرآیند واگذاری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شد.

آخوندی در این نامه اعلام کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وابسته به وزارت راه و شهرسازی مجموعه‌ای از وظایف حاکمیتی و تصدی گری را همزمان دارا است،‌ با استناد به بند ب ماده 19 قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 و با در نظر گرفتن حفظ منافع ملی خواستار توقف واگذاری این شرکت هستیم.

*ماموریت وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با خشکیدگی درختان بلوط زاگرس

هیأت دولت، وزارت جهاد کشاورزی را موظف کرد در مورد پیشگیری و مقابله با علل خشکیدگی و زوال درختان بلوط در منطقه زاگرس و ارسباران برنامه‌ریزی و گزارش اقدامات آن را به دولت ارائه کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها