کد خبر: ۱۹۸۲۳۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۲۷ دی ۱۳۹۲
وزارت امور خارجه در بیانیه ای به مناسبت سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه وی به مسکو اعلام کرد: وزیر امور خارجه ایران با رییس جمهوری و وزیر خارجه روسیه دیدار کرد و در این دیدارها گامهای اجرایی توافق های سران دو کشور برای توسعه همکاری ها ازجمله در حوزه های اقتصادی و بازرگانی بررسی شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، در این بیانیه آمده است: طرف های ایرانی و روس در تبادل نظر درباره وضع برنامه هسته ای ایران تأکید کردند که اجرای توافق های هسته ای ژنو امکان رفع نگرانی ها در باره فعالیت های هسته ای ایران را فراهم ساخته و امضای توافقنامه اصولی هم به تحقق حقوق هسته ای این کشور به عنوان عضو پیمان ان.پی.تی کمک می کند.

در ادامه بیانیه آمده است: دو طرف در بحث از مساله سوریه بر ضرورت مشارکت بازیگران اصلی منطقه در تلاش های جامعه جهانی برای حل بحران این کشور تأکید کردند.

در بیانیه اضافه شد: مقامات ایرانی و روس متذکر شدند برقراری گفت وگوهای ملی سوری برای توقف خشونت ها و رویارویی های مسلحانه اهمیت فراوان دارد و امکان مقابله با گروه های افراط گرا را فراهم می کند و شرایط برای حفظ تمامیت ارضی سوریه را فراهم خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود در مورد دیدارهای ظریف با مقامات روس همچنین گفته است: بخش قابل توجهی از مذاکرات این دیدارها به بحث در باره اوضاع افغانستان، عراق و مسأله خاورمیانه و نیز برخی مسایل مهم منطقه ای و بین المللی ازجمله مسایل دریای خزر اختصاص داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان که چهارشنبه شب در چارچوب سفری دوره ای به مسکو سفر کرده بود، عصر پجشنبه پایتخت روسیه را به مقصد تهران ترک کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها