کد خبر: ۱۹۸۲۲۳
زمان انتشار: ۲۳:۳۶     ۲۶ دی ۱۳۹۲
وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری درباره حضور یا عدم حضور مخالفان سوری در کنفرانس ژنو 2 گفت که واشگتن خواستار رأی مثبت مخالفان برای شرکت در این کنفرانس است.

فارس، وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری به اظهارنظر درباره مسائل سوریه پرداخت.

جان کری در این نشست خبری گفت ما از لحظه‌ای که برگزاری کنفرانس ژنو را اعلام کردیم توافق کردیم که هدف این کنفرانس تنها و صرفا اجرای بیانیه کنفرانس ژنو 1 است.

وی ضمن بیان اینکه این کنفرانس تنها راه پایان دادن به جنگ داخلی سوریه است گفت که هم مخالفان و هم نظام  سوریه باید درباره شرکت‌کنندگان در این نشست توافق کنند. 

این مقام آمریکا از افزایش افراط‌گرایی در سوریه شدیداً ابراز نگرانی کرد و گفت سوریه به پایگاه جذب تروریست‌ها تبدیل شده است. کری گفت که امروز این کشور بزرگترین جذب‌کننده ترویست‌ها است.

وی درباره حضور یا عدم حضور مخالفان سوری در کنفرانس ژنو 2 گفت که واشگتن خواستار رأی مثبت مخالفان برای شرکت در این کنفرانس است.

جان کری درباره اجازه دسترسی و رساندن کمک‌هایی که به گفته وی «بشردوستانه» به داخل سوریه گفت که ما (آمریکا) همچنان به تلاش ادامه خواهیم داد و در همین راستا روز گذشته با لاوروف، وزیر خارجه روسیه هم گفت‌وگو کرده‌ایم.

وزیر خارجه آمریکا در پایان سخنانش خطاب به مردم سوریه گفت که واشنگتن همچنان به کمک‌رسانی به سوریه ادامه خواهد داد و اعلام کمک‌های روز گذشته هم در همین راستا بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها