کد خبر: ۱۹۸۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۲۰ شهريور ۱۳۹۰
در ادامه تلاش‌های دولت جمهوری آذربایجان برای تحریف تاریخ، برخی شبکه‌های خبری از برنامه ریزی دولت این کشور برای برپاکردن مجسمه «بابک خرم دین» در باکو خبر دادند.

به گزارش 598 به نقل از جهان، بر اساس آن‌چه که رسانه های باکو اعلام کردند، الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان با صدور فرمانی به فرمانداری باکو دستور داده است ظرف یک ماه، پیشنهادهای خود را برای برپایی مجسمه بابک خرم دین در باکو آماده کند.

بابک خرم دین از شخصیت‌های تاریخ ایران است که دیدگاه‌های متفاوتی در خصوص شخصیت دینی وی ابراز می‌شود اما در سال‌های اخیر برای تحریک قوم‎گرایی علیه ایران، بابک خرم دین به عنوان یک شخصیت آذری و مقابله کننده با اسلام، توسط رسانه‎های جمهوری آذربایجان مورد تجلیل و در برنامه های تلویزیونی و گزارش‌های مغرضانه به همراه قلعه بابک به مثابه نمادهای قومگرایی ضدایرانی مورد تبلیغ قرار گرفته‌اند.

علاوه بر آن با گنجاندن مطالب تحریف شده در کتاب‌های درسی و مرجع در این جمهوری و نیز نصب تندیسها و مجسمه ها و همچنین کتمان و انکار عناصر پیوند دهنده جمهوری آذربایجان به ایران، شخصیتها و حوادث و آثار بسیاری از مقاطعی از تاریخ ایران مصادره به مطلوب می شوند.

از دیگر سو، دو سال قبل با اختصاص بودجه هنگفتی از طرف وزارت فرهنگ و توریسم جمهوری آذربایجان به ساخت فیلمی در مورد «جواد خان گنجه ای»، تلاش گردید این شخصیت ایرانی که سالهای طولانی پیش از معاهدات ننگین گلستان و ترکمانچای و تجزیه اراضی شمال ارس از ایران، در مقابل تجاوزات روسیه تزاری به این خطه از ایران آن زمان مقاومت کرده بود، به عنوان یک عنصر قومگرا با ویژگی های تجزیه طلبان کنونی معرفی شود.

اما این اقدامات و نگاه ضد دینی رئیس جمهور آذربایجان که نمونه‌ای از آن ممانعت از حجاب بانوان است باعث اعتراض مردم این کشور شده است. هرچند پیمان با آمریکا و رژیم صهیونیستی باعث شده تا جوی خفقان آمیز در کشور آذربایجان حاکم شود و حق اعتراض از مردم گرفته شود اما اعتراضات عمومی نسبت به اقدامات ضد دینی الهام علی اف بعضا دیده می‌شود.

الهام علی اف اخیرا در مورد حجاب زنان ایرانی هم گفته بود: وقتی می بینیم ایرانی ها زنانشان را می پوشانند، می خندیم!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها