کد خبر: ۱۹۸۱۲۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۲۶ دی ۱۳۹۲
با وجود اینکه مشاور وزیر دادگستری مصر تأکید کرده بود که کمیته‌های برگزاری انتخابات 72 ساعت بعد از پایان زمان رأی گیری نتایج همه پرسی قانون اساسی را اعلام خواهند کرد؛ اعلام نتایج به صورت غیر رسمی آغاز شده است.

به گزارش 598 به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، با وجود اینکه «عزت اسماعیل» مشاور وزیر دادگستری مصر تأکید کرده بود که کمیته‌های برگزاری انتخابات 72 ساعت بعد از پایان زمان رأی گیری نتایج همه پرسی قانون اساسی را اعلام خواهند کرد؛ اعلام نتایج به صورت غیر رسمی آغاز شده است.

به گفته منابع آگاه در وزارت کشور مصر نتایج همه پرسی حاکی از موافقت اغلب رأی دهندگان به قانون اساسی است.

«عبدالفتاح عثمان» معاون وزیر کشور در امور رسانه‌ای تأکید کرد که میزان آرا شمارش شده حاکی از حضور 55 درصدی مردم در همه پرسی و میزان موافقت 95 درصدی رأی دهندگان با قانون اساسی است.

گزارش‌های منتشر شده درباره میزان استقبال مردم از همه پرسی، بین رسانه های دولتی و مخالف، متناقض است. «یسری حماد» معاون رئیس حزب الوطن مصر به نقل از یکی از مقامات کمیته عالی انتخابات مصر تأکید کرد که میزان استقبال مردم از همه پرسی قانون اساسی این کشور بسیار کم بوده است.

اما ارتش و رسانه‌های دولتی، میزان حضور مردم را چشم گیر توصیف کرده‌اند طوری که روز گذشته شایعاتی مبنی بر تمدید مهلت همه پرسی منتشر شده بود که کمیساریای عالی انتخابات مصر در بیانیه‌ای رسمی این مسئله را رد کرده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها