کد خبر: ۱۹۸۰۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۲۶ دی ۱۳۹۲
اخیراً تصاویری ازبی احترامی نظامیان آمریکایی به اجساد عراقی ها منتشر شده است.
به گزارش 598، شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، این تصاویر منتشر شده نشان می دهد ارتش امریکا اجساد عراقی ها را می سوزاند.

برایان تد خبرنگار سی ان ان در گزارشی در این زمینه گفت: نبرد مرگبار در عراق چند سالی است ادامه دارد و در روزهای اخیر شبه نظامیان مورد حمایت القاعده برای در دست گرفتن کنترل فلوجه و الرمادی با نیروهای مسلح عراق درنبرد هستند.
این مناطق ،مناطقی است که ارتش آمریکا نیز نبرد کرده است و تلفات نیز داده است.اکنون مقامات نظامی آمریکا به سی ان ان می گویند در حال بررسی عکس هایی هستند که در سال دوهزار وچهار گرفته شدند.پایگاه اینترنتی تی ام زی این عکس ها را منتشر کرده و هفته گذشته به پنتاگون داده است.به تی ام زی گفته شده بود که این عکس ها در فلوجه گرفته شده است. عکس های گرفته شده نشان می دهد ارتش آمریکا اجساد ستیزه جویان عراقی را به آتش می کشیدند. دریکی از این عکس ها یک تفنگدار آمریکایی مایعی را بر روی یک جسد می ریزد و در عکس دیگر همان جسد در آتش می سوزد و در عکسی دیگر یک تفنگدار یک جمجمه سر را نشانه رفته است. عکس های زیادی در این زمینه است.

جاناتان رو از فرماندهان سابق در عراق گفت:این تصاویر واقعا بد است اما ما نمی دانیم چه اتفاقی روی داده است.

خبرنگار سی ان ان گفت :مقامات نظامی آمریکا نتوانستند به ما بگویند که این افراد متعلق به چه یگانی بودند.آنها تلاش می کنند هویت این افراد را شناسایی کنند.
رو می گوید نبرد شهری در سال دوهزار وچهار در فلوجه بدترین نبرد پس از نبرد ویتنام بوده است.

وی گفت:آنها (نیروهای آمریکایی)مجبور بودند همه شهر را خانه به خانه پاکسازی کنند.در برخی از خانه ها چندین ستیزه جو آماده بودند.

ایوگنی فایدل افسر سابق می گوید مطمئنا جامعه چنین رفتاری رامحکوم می کند و باید به جهان از جمله مردم آمریکا توضیح دهیم که آنها در حال انجام دادن چه کاری هستند.

خبرنگار سی ان ان گفت:تحلیلگران می گوینداحتمال دارد این اجساد به خاطر مسائل بهداشتی سوزانده می شدند اما در ارتش سوزاندن بقایای انسان جرم محسوب می شود. هنوز محاکمه این افراد سخت است.

ایوگنی فایدل گفت:محاکمه این افراد در صورتی که اکنون در ارتش نباشند مسئله جدی است زیرا باید دید چه دادگاهی می تواند این افراد را محاکمه کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها