کد خبر: ۱۹۷۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۲۰ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از سينما پرس: هاليوود سياست هاي عجيب و غريبي دارد.روش هاي ويژه اي كه سردمداران اين نظام به ظاهر هنري براي ستاره پروري به كار مي برند منحصر به فرد است!
داستان از آنجايي شروع مي شود كه يك نوجوان، عموما از طبقه فرودست جامعه شانس آن را مي يابد كه خودي نشان بدهد و وارد دنياي رنگارنگ هاليوود شود.
 
اين ستاره! به كمك تبليغات همه جانبه، حاميان مالي مشهور - كه عموما كمپاني هاي شاخص هاليوودي صهيونيستي هستند- و تورهاي جهاني، سري در ميان سرها درمي آورد و به ناگهان؛ نقل همه محافل هنري، مطبوعاتي و برنامه هاي تلويزيوني مي شود. ستاره اي كه تحصيلات آكادميك و سابقه اي قابل توجه ندارد ميليون ها دلار به استوديوهاي كوچك و بزرگ هاليوود سرازير مي كند و نقطه آمال و آرزوهاي نوجوانان آمريكايي و حتي اروپايي مي شود. شهرتش از مرزها مي گذرد و به كشورهاي دورتر هم مي رسد.
 
ساخت بت آمريكايي روشي جالب و حرفه اي است براي سرگرم كردن مردم دنيا توسط اخبار پوچ و بي ارزش درباره بي بند و باري عده اي جوان هوسباز و روابط متنوع و متعدد، برندهاي گران قيمت لباس هايشان روي فرش قرمزي كه در حقيقت نمايشگاهي جهت تبليغ مشهورترين مارك هاي پوشاك دنياست و نشان دادن قصرهاي رويايي آنان در زيباترين و خوش آب و هواترين نقاط كه با زندگي واقعي اغلب مردم دنيا تناسبي ندارد. اين در حالي است كه در كشورهاي شاخ آفريقا در هر سه ثانيه يك كودك بر اثر گرسنگي جان مي دهد، افغان ها، عراقي ها و فلسطيني ها سال هاست كه در وطن خود كشته مي شوند و در برخي از كشورهاي جنوب شرق آسيا مردم از حداقل امكانات بهداشت و تغذيه محرومند.
 
خب طبيعي است كه دولت آمريكا به عنوان يكي از سردمداران جهان وظيفه تامين خوراك خبري و سرگرمي اقشار مختلف جوامع جهاني را دارد و بايد به اطلاع مردم گرسنه و فقير برساند فلان خواننده دوست دارد تشك اتومبيل گران بهايش با مينك پوشيده شود و يا فلان خانم بازيگر چندين هزار دلار صرف جراحي پلاستيك كرده و بهمان ستاره، هر جاي دنيا برنامه اجرا مي كند مبلمان آنتيك لويي شانزدهمش را با خود مي برد چون به آن خيلي عادت دارد!
 
بله! اينها خبرهاي خيلي مهمي هستند و بايد به سمع و نظر مردم برسند. شايد بتوان گفت نظام هاليوود با پول كلاني كه به بازيگري ساخته و پرداخته خود مي دهد و سودي كه در مقابل از او به دست مي آورد مي تواند قحطي سومالي را ريشه كن كند!!! اما سؤالي كه مطرح مي شود اين است كه چرا هاليوود چنين كاري نمي كند؟ به جز آنكه كه سرمايه عظيم صنعت فيلمسازي آمريكادر خدمت مقاصد سياسي دولتمردان آن كشور قرار دارد، مبلغان اجتماعي شان درصدد هستند با جذب وسيع مخاطب از اقصي نقاط جهان و استقرار سلطه فرهنگ آمريكايي مرزهاي كشورها را از نقطه نظر فرهنگي فتح كنند و آمريكايي بسازند به وسعت كل دنيا. همچنين با بازي هاي عوامفريبانه و صرفا نمايشي هر از گاهي بازيگري محبوب و پرطرفدار را به عنوان سفير صلح به مناطق محروم مي فرستند تا مبلغي به ظاهركلان كه در برابر گردش مالي نظام هاليوود ناچيز است به مردم بدبخت كمك كند.
 
در پايان نگارنده كه مانند هر انسان ديگري قلبش از سختي ها و رنج مردم بي گناه آفريقايي به درد آمده، همچنان نمي تواند ارزش و اهميت ازدواج پنجم... و قيمت كشتي شخصي را درك كند و در تعجب است كه در برنامه هاي معتبرترين شبكه هاي جهان اين اخبار در كنار يكديگر از ارزش خبري يكساني برخوردارند...
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها