کد خبر: ۱۹۷۸۹۰
زمان انتشار: ۲۱:۰۵     ۲۵ دی ۱۳۹۲
سرمربي سابق پرسپوليس گفت: اگر چه نکونام و منتظري از استقلال جدا شده‌‌اند، اما شرايط دربي هميشه متفاوت است.
حميد استيلي در گفت‌وگو با فارس، درباره دربي 78 اظهار داشت: دربي 78 با توجه به شرايط دو تيم به نظرم يکي از حساس‌ترين دربي‌هاي چند مدت اخير است بالاخره امتيازهاي دو تيم با يکديگر فاصله کمي دارد و هر دو تيم در جمع بالانشينان هستند و شايد اين بازي قهرمان ليگ برتر را مشخص کند.

وي افزود: من اميدوارم که بازي زيبايي از کار دربيايد. بالاخره استقلال قبل از اين بازي حريف خود را شکست داده اما پرسپوليس باخته ولي دليلي نمي‌شود که بخواهيم به اين موضوع تکيه کنيم. هر بازي شرايط خاص خودش را دارد. در مجموع به نظر من نفرات پرسپوليس خيلي بهتر از استقلال هستند، چون پرسپوليسي‌ها با عملکرد، فوتبال بهتر و گل‌هايي که زده‌اند نشان داده‌اند که تيمي بسيار خوب، منسجم و پرانگيزه هستند.

استيلي ادامه داد: البته پرسپوليس در بازي مقابل نفت به خواسته‌هاي خود نرسيد اما مشکلي ندارد و من معتقدم که هر وقت ماهي را از آب بگيرند تازه است. فاصله‌ها در حال حاضر بسيار کم است و به نظرم با توجه به نفراتي که در اول فصل و حتي ميانه فصل که در بين آنها جوانان با تجربه حضور دارند قرمزپوشان مي‌توانند حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشند.

وي خاطرنشان کرد: بالاخره در اين بين نقش کادرفني و مديريت هم خيلي مهم است. فراهم کردن امکانات قبل از دربي و مخصوصا مسائل روحي و رواني حرف اول را مي‌زند. من اميدوارم روز جمعه هواداران يک فوتبال خوب را ببينند و لذت ببرند و نتيجه‌اش هم که به نظرم مهم است به نفع پرسپوليس تمام شود. اگر در اوايل بازي گل زده شود قطعا همه‌چيز تغيير خواهد کرد و هر دو تيم با بازي هجومي سعي خواهند کرد تا قفل دروازه يکديگر را بيشتر باز کنند.

استيلي درباره رفتن جواد نکونام و پژمان منتظري از استقلال نيز گفت: بالاخره هر دو بازيکن ملي‌پوش بودند. جواد نکونام کاپيتان تيم ملي است و اگر اين دو بازيکن بودند به مراتب بازي سخت‌تر بود. خيلي خوب است که اين دو بازيکن نيستند اما شرايط دربي فرق دارد، هر کس که بتواند با دربي خوب کنار بيايد مي‌تواند حرف اول را بزند. شرايط روحي و رواني بازيکنان و مربي اهميت زيادي دارد و به نظرم هر تيمي که با آمادگي جسمي و روحي و رواني به اين بازي فکر کند مي‌تواند برگ برنده داشته باشد.

استيلي درباره بيانيه‌نويسي دو باشگاه عليه يکديگر نيز گفت: بازيکنان مي‌دانند که با اين کارها نبايد تحريک شوند. اخلاق و رفتار در دربي و همچنين احترام به يکديگر بايد حرف اول را بزند. خيلي مهم است در عالم ورزش، ورزشي‌ها به هم احترام بگذارند. همه مسائل فوتبال فني نيست چون مسائل اخلاقي و فرهنگي هم بسيار مهم است. ما بايد بدانيم يک باشگاه سر درش فرهنگي ورزشي نوشته شده و اگر مسائل رعايت نشود اصلا خوب نيست. ما ورزشي‌ها اگر به هم احترام نگذاريم واي به حال غيرورزشي‌ها. اصلا روحيه ورزش احترام و جوانمردي است و مطمئن باشيد هرکس خودش را کنترل کند و احترام بگذارد و حتي از حق خود بگذرد به معناي واقعي روح ورزش را حفظ کرده است.

وي درباره نتيجه بازي نيز گفت: پرسپوليسي‌ها زحمت کشيده‌اند و من اميدوارم اين تيم برنده باشد. من نزديک پرسپوليس هستم و مشکلات و تلاش‌هاي شبانه‌روزي رويانيان را مي‌بينم که چطور مي‌خواهد مشکلات مالي را حل کند. من اميدوارم که با توجه به اينکه 4 امتياز از استقلال عقب هستيم خيلي هجومي‌تر به 3 امتياز حمله کنيم. شايد استقلالي‌ها دنبال مساوي هستند اما ما بايد با عقل و منطق دنبال برد باشيم.

استيلي در پايان درباره خاطره شيرينش از دربي‌هاي گذشته گفت: حضور هواداران و پرداختن رسانه‌ها يک هفته قبل از دربي، گفت‌وگو با راديوتلويزيون همه خاطره شيرين است اما موضوع 9 نفره که موفق شديم استقلال را متوقف کنيم خيلي شيرين‌تر بود. در آن بازي از خودگذشتگي و گذشت حرف اول را مي‌زد که ما آن بازي را با تساوي به پايان رسانديم. آن مساوي براي ما يک برد بود چون همه بچه‌ها جسورانه جنگيدند و آن هم فقط به خاطر پيراهن پرسپوليس.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها