کد خبر: ۱۹۷۵۲
زمان انتشار: ۲۰:۲۶     ۱۹ شهريور ۱۳۹۰
يك كارشناس بازار سرمايه اظهار كرد: سهام سايپا يكي از كم ريسك‌ترين گروه‌هاي سهام در داد و ستدهاي بورس اوراق بهادار محسوب مي‌شود.

به گزارش 598 به نقل از رجانیوز، علي معمارنژاد با اشاره به اينكه گروه خودروسازي سايپا به لحاظ سرمايه هفتمين شركت بزرگ بورسي است، خاطرنشان كرد: با توجه به برخورداري از ريسك پايين و بازدهي بالا، سهام سايپا يكي از ايمن‌ترين سهام‌ها براي داد و ستد به‌ويژه براي تازه‌واردان به بازار سهام است.

اين كارشناس بازار سرمايه ادامه داد: در حال حاضر بيش از 90 هزار سهامدار به ميزان مختلف سهام سايپا را در اختيار دارند. سهام اين شركت در سال گذشته بيش از 110 درصد اعم از 79 درصد بازده غير نقدي و 4/31 بازده نقدي براي سهامداران به همراه داشته است.

وي افزود: علاوه بر آن به طور معمول سهام شركتهاي خودروساز جزو گروه‌هاي مورد علاقه سرمايه‌گذاران به حساب مي‌رود. سهام خودروسازان علاوه بر قدرت نقدشوندگي بالا تا حد زيادي مصون از تلاطمات رواني بازار است.

وي اظهار كرد: بازارسازي و حمايت از سهام سايپا در شرايط بحراني منجر به تثبيت قيمت سهام آن، نقد پذيري، حفظ ارزش و افزايش اميدواري سهامداران به آينده شده است.

معمارنژاد تصريح كرد: سايپا در سال گذشته مقام نخست را بين 50 شرکت فعال بورسي به خود اختصاص داد. تغييرات سهام گروه سايپا با توجه به در اختيار داشتن 12 شركت بورسي تاثيرات زيادي بر شاخص كل بازار سرمايه دارد.
   
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها