کد خبر: ۱۹۷۴۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۲۴ دی ۱۳۹۲
پيشکسوت باشگاه پرسپوليس گفت:در نقاط مختلف يادگيري‌هاي خوبي انجام داده و يکي از بهترين تيم‌هاي فوتبال ايران است و به نظرم پرسپوليس شانس اول قهرماني خواهد بود.

افشين پيرواني درباره اينکه چرا دربي‌هاي استقلال و پرسپوليس جذاب نمي‌شود گفت: چند شب پيش بازي اتلتيکو مادريد را ديديد؟ آيا اين بازي جذاب نشد؟ من در اين باره بارها صحبت کردم. کسي به بازيکنان پرسپوليس و استقلال نمي‌گويد که مساوي کنيد اما همه ترس از باخت دارند و به همين دليل بسته بازي مي‌کنند. البته شايد به داور توصيه‌هايي بشود که بازي به سمت جنجال نرود اما مطمئن هستم که کسي به دنبال مساوي شدن دربي نيست.

به گزارش فارس،وي ادامه داد: اين بازي يک ديدار سراسر احساسي است و بارها شاهد هستيم که وقتي تيمي گل مي‌زند چون احساسي کار مي‌کنند خيلي سريع گل هم مي‌خورند. به هر حال بايد در نظر داشت که اين بازي، بازي خاصي است به طوري که تماشاگران از شب قبل هم به ورزشگاه مي‌آيند و همين موضوع همه چيز آن را حساس مي‌کند اما در نهايت فوتبال و دربي ما را نبايد با دربي‌هاي دنيا مقايسه کرد. وقتي 95 درصد باشگاه‌هاي ما بدهکار هستند مقايسه کردن با تيم‌هاي اروپايي کار بيهوده‌اي است.

پيرواني افزود: خود من سال‌ها در اين کشور فوتبال بازي کردم. ما بايد سياست، اقتصاد، فرهنگ، هنر، اجتماع و ورزشمان را با خودمان مقايسه کنيم و بسنجيم. شايد ما در طول يک ليگ هم 10 بازي خوب نداشته باشيم و به همين دليل نبايد جذاب نشدن دربي را اهرم کرده و بر سر فوتبال بکوبيم.

پيرواني در مورد شرايط پرسپوليس براي حضور در دربي 78 گفت: نه اينکه علي دايي دوست من است که اين حرف را مي‌زنم اما پرسپوليس امسال بسيار تيم خوبي بوده و از اول فصل روند خوبي را دنبال کرده است. اين تيم در نقاط مختلف يادگيري‌هاي خوبي انجام داده و يکي از بهترين تيم‌هاي فوتبال ايران است و به نظرم پرسپوليس شانس اول قهرماني خواهد بود. اين تيم ساختار دفاعي و هجومي خوبي دارد و اگر حاشيه‌ها اجازه دهند پرسپوليس مي‌تواند نتايج خوبي بگيرد.

پيشکسوت باشگاه پرسپوليس درخصوص اينکه برنده اين دربي چه تيمي خواهد بود اظهار داشت: خيلي از جوانان پرسپوليسي به قولي دربي‌اولي هستند و اولين‌بارشان است که دربي را تجربه مي‌کنند و اميدوارم اين جواني مشکل‌ساز نشود اما با احترامي که براي استقلالي‌ها قائلم اما پرسپوليس بالاتر و سرتر از استقلال است. چند بازيکن استقلال مثل منتظري و نکونام از اين تيم رفته‌اند اما اينها دليلي براي ضعيف شدن يا نشدن اين تيم نيست.

وي ادامه داد: در يکي از دربي‌ها محسن رنجبران را که اولين‌بار بود اين بازي را تجربه مي‌کرد در ترکيب پرسپوليس گذاشتيم که اتفاقا آن بازي را برديم و او بهترين بازيکن زمين شد. در دربي اسم‌ها بازي نمي‌کنند بلکه تيم بايد نتيجه بگيرد اما من به هواداران قول مي‌دهم که پرسپوليس برنده دربي باشد.

پيرواني در پايان گفت: نبايد به دنبال ستاره در اين بازي باشيم بلکه ستاره بايد تيم باشد و همه بازيکنان بايد عملکرد خوبي انجام دهند. به نظرم پرسپوليس بايد مراقب ضربات ايستگاهي و سرزني استقلالي‌ها باشند اما اگر بنا بر بازي روي زمين باشد پرسپوليس به دليل بازيکنان سرعتي‌اي که دارد بهتر مي‌تواند نتيجه بگيرد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها