کد خبر: ۱۹۷۳۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۱     ۲۴ دی ۱۳۹۲
دستیار سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا هشدار داد طبقه متوسط این کشور در حال تبدیل شدن به طبقه فقیر است.
پل کریگ رابرتس، در مصاحبه با پرس‌تی‌وی گفت: «توزیع درآمد در آمریکا شدیدا آسیب دیده و دچار مشکل شده است. همه شواهد در این زمینه آشکار است- درصد بسیار کمی از جمعیت، تقریبا تمام درآمد و عایدی را از آن خود می‌کنند و ثروت کشور بین قشر ثروتمند متمرکز شده است...»

وی افزود: «40 درصد جمعیت آمریکا سالانه درآمدی کمتر از 20 هزار دلار دارند. 53 درصد دیگر نیز درآمدی کمتر از 30 هزار دلار در سال دارند.»
این تحلیلگر اقتصادی تاکید کرد: «شاهد سرکوب طبقه متوسط و کشاندن بسیاری از افراد این طبقه به طبقات پایین‌تر اقتصادی هستیم و از سوی دیگر شاهد سرکوب طبقات پایین اقتصادی هستیم- این یک وضعیت بی‌ثبات اجتماعی است و همچنین از نظر اقتصادی نیز متزلزل است.»

کنگره آمریکا که دارای 245 قانونگذار میلیونر است، در حال کار روی طرحی است که کوپن غذایی میلیون‌ها تن از شهروندان آمریکا را قطع می‌کند.

کوپن مواد غذایی یا برنامه امداد غذایی تکمیلی سالانه 80 میلیارد دلار برای آمریکا هزینه دارد و قانونگذاران این کشور به دنبال کاهش 800 میلیون دلاری این هزینه هستند.

از هر 7 آمریکایی یک نفر از این برنامه بهره‌مند می‌شود. یافته‌ها نشان می‌دهد نیمی از دریافت‌کنندگان کوپن غذایی کودکان هستند و 10درصد را نیز سالخوردگان تشکیل می‌دهند. طبق آخرین آمار 48 میلیون آمریکایی زیر خط فقر زندگی می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها