کد خبر: ۱۹۷۳۵۴
زمان انتشار: ۰۹:۰۵     ۲۴ دی ۱۳۹۲

محمد رويانيان در برنامه نود این هفته روي خط آمد و نسبت به ماجراي قليان‌كشي بازيكنان تيمش تذكراتي را به عادل فردوسي‌پور داد. نكته‌اي كه در اين برنامه مديرعامل پرسپوليس روي آن اصرار داشت و مجري برنامه نود زير بار نمي‌رفت ماجراي افشاي نام صادقيان و مسلمان بود. جايي كه رويانيان معتقد بود عادل وظيفه دارد از اين بازيكنان حمايت كرده و ذهنيت ايجاد شده عليه آنها را پاك كند و مجري با سابقه كه دوست ندارد مقصر اين ماجرا قلمداد شود قول داد تا جايي كه امكان دارد تلاش خودش را براي صيانت از آبروي دو بازيكن خاطي پرسپوليس بكند.

در اينجا ذكر چند نكته حرفه‌اي به فردوسي‌پور و رويانيان ضروري‌ است؛ بانك ورزش به‌عنوان اولين رسانه‌اي كه عكس حنيف عمران‌زاده و مهدي رحمتي را منتشر كرده است كماكان از عملكرد حرفه‌اي خود دفاع مي‌كند و بدون هيچ شكي اگر باز هم چنين عكس‌هايي به اين رسانه برسد را در صورتي كه قابل‌نشر باشد را منتشر خواهد كرد، چرا كه بانك ورزش معتقد است وظيفه رسانه صيانت يا بدتر از آن پاك كردن رزومه منفي بازيكنان و موجه جلوه دادن عملكرد آنان نيست، حتي برعكس این قبیل خبرها جزيي از ناب‌ترين لحظات كار يك رسانه است و معمولا رسانه‌ها سعي مي‌كنند به‌صورت انحصاري پخش چنين صحنه‌هايي را در اختيار داشته باشند.

شايد علي دايي كه در پرونده صادقيان و مسلمان در خصوص ديدن و ناديده گرفتن گناه مومن حرف مي‌زند، بهتر بداند كه در همه جاي دنيا چنين عكس‌هايي چون براي مردم جذابيت دارند با مبالغي هنگفت خريد و فروش مي‌شوند. حالا اینکه چرا وقتي پاي بازيكنان خودش گير است تلاش بر ايرانيزه کردن ماجرا دارد، خودش بحث ديگري را مي‌طلبد.

نكته عجيب بحث رويانيان و فردوسي‌پور، قول سفت و سخت عادل به مديرعامل طلبكار سرخپوشان بود. معلوم نيست چرا اما عادل براي دقايقي مسحور سخنان رويانيان شد و هرگز نتوانست به زبان بياورد كه پاك كردن اشتباهاتي از اين دست وظيفه رسانه نيست. چنين برخوردهايي از اين برنامه و مجري با سابقه قطعا باعث سخت‌تر شدن كار رسانه‌ها مي‌شود، چرا كه مخاطب همانطور كه در كامنت‌هاي مخاطبان اين سايت مشاهده مي‌شود به اشتباه انتظار مخفي كردن و حفظ آبروي بازيكن را دارند. شايد بهتر باشد مجري كاربلد نود به جاي چنين وعده‌هاي نادرستي، يكبار براي هميشه تكليف مخاطب را با وظايفي كه يك رسانه بر دوش مي‌كشد آشنا كند. مخاطب حرفه‌اي بايد بداند حفظ حرمت مسجد با متولي آن است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها