کد خبر: ۱۹۷۰۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۱۹ شهريور ۱۳۹۰
سخنگوی رزمایش فداییان حریم ولایت 3 گفت: با پرواز دسته‌ای جنگنده‌های صاعقه ساخت کشورمان با شرکت در این رزمایش عملیاتی شد.
امیر سرتیپ دوم خلبان حسین چیت فروش دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: دومین مرحله از رزمایش بزرگ هوایی فدائیان حریم ولایت 3 با پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی از پایگاه دوم شکاری تبریز آغاز شد.

وی اظهار داشت: در این مرحله طبق برنامه‌ریزی قبلی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در قالب دسته‌های مختلف پروازی اقدام به پرواز تمرینی خود برای ورود به مرحله سوم و اصلی رزمایش می‌کنند.

وی افزود: جنگنده‌های صاعقه ، F4 و F5 در این مرحله از مناطق مختلف کشور برای آشنایی با منطقه جغرافیایی منطقه عمومی رزمایش پرواز دارند.

امیر چیت‌فروش افزود: از جمله شاخصه‌های اصلی این رزمایش تجمع جنگنده‌های مختلف مدل‌های غربی و شرقی هواپیماهاست و خلبانان پایگاه‌های مختلف کشور ضمن آشنایی با یکدیگر از تجربیات مفید خود در زمینه ناوبری این هواپیماها استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مدل‌های نشست و برخواست این هواپیماها با یکدیگر متفاوت است، گفت: پراندن و نشاندن هواپیماها نیازمند تجربیات خاصی است که با تبادل نظر خلبانان و بهره‌گیری از توانمندی‌های هم در این رزمایش برای آنان مقدور می‌شود.

امیر چیت‌فروش اضافه کرد: هواپیماهای تاکتیکی و ترابری C130 نیز در این رزمایش حضور دارند و با برنامه‌ریزی تجهیزات اقدام به پشتیبانی از نیروها می‌کنند.

سخنگوی رزمایش فدائیان حریم ولایت 3 همچنین روحیه خلبانان را بالا توصیف کرد و گفت: در این رزمایش خلبانان آماده شهادت با بهره‌گیری از تمام اندوخته‌های علمی و نظامی به پرواز در می‌آیند و برای مواجهه با هرگونه تهدید و خطر احتمالی آمادگی لازم را دارند.  

وی همچنین خاطرنشان کرد: نيروي هوايي به عنوان يك نيروي واكنش سريع وظيفه دارد كه از نيروهاي سطحي پشتيباني كند و بر همين اساس در رزمايش‌هاي مختلفي كه در طول سال از سوي نيروهاي ديگر انجام مي‌شود به عنوان يك نيروي پشتيبان حضور فعال دارد و ماموريت‌هاي خاص خود را انجام مي‌دهد. نيروي هوايي ارتش همچنين يك رزمايش اختصاصي نيز براي خود دارد كه صرفا آفندي است و بر همين اساس سومين رزمايش بزرگ فداييان حريم ولايت برگزار می‌شود.
چیت فروش با بيان اين‌كه «مرحله دوم رزمايش از امروز به مدت سه روز با انجام تمرين‌ها، پروازهاي تاكتيكي و رهاسازي مهمات مشقي انجام خواهد شد، اظهار داشت: سومين مرحله از اين رزمايش كه اصلي‌ترين مرحله آن محسوب مي‌شود از روز 22 شهريور آغاز خواهد شد. اين مرحله از رزمايش با انجام پروازهاي تاكتيكي و رهاسازي مهمات واقعي و جنگي اعم از موشك‌ها هوا به هوا، هوا به زمين اجرا مي‌شود و طي اين مرحله جنگنده‌هاي مختلف نيروي هوايي ارتش به سمت اهداف ثابت و متحرك شليك خواهند كرد.

وي با اشاره به اهميت نقش نيروي هوايي در دفاع از كشور گفت: نيروي هوايي يك نيروي فوق واكنش سريع است كه بايد در برابر تهديدات احتمالي به سرعت وارد عمل شود به طوري كه در سال 82 تهديداتي در درياي خزر اتفاق افتاد كه بلافاصله پست فرماندهي نيروي هوايي تدارك ديده شد و بدين ترتيب سفراي كشورهاي غربي تسليم اين آمادگي شدند.

سخنگوي رزمايش فداييان حريم ولايت با بيان اين‌كه «براي دفاع در برابر هر تهديد عليه اين كشور و نظام، يك اقتدار هوايي نياز است، افزود: ما كشوري هستيم كه مدام در معرض تهديدات مختلف قرار داريم و بر اين اساس بايد توانمندي خود را روز به روز بالاتر ببريم و نيازهاي خود را در داخل كشور برطرف كنيم و بر همين اساس در اين رزمايش انواع و اقسام موشك‌ها و مهمات توليد يا بهينه‌سازي شده در داخل كشور آزمايش خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها