کد خبر: ۱۹۶۹۵
زمان انتشار: ۰۹:۱۴     ۱۹ شهريور ۱۳۹۰
پس از فشارها و حملات وحشیانه رژیم آل خلیفه علیه شیعیان و مردم مظلوم بحرین، سرانجام این دیکتاتور بحرین بود که در مقابل خواست مردم کوتاه آمد و بحرینیها در تظاهرات دیروز، اولین گام از پیروزی اراده و ایمانشان بر رژیم آل خلیفه و آزادی پزشکان و پرستاران و امدادگران را جشن گرفتند.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، چند شهر بحرین دیروز شاهد راهپیمایی و شادمانی مردم بحرین بود.

بحرینی ها با سردادن شعارهایی، با ابراز شادمانی از آزادی پزشکان و کارکنان بیمارستانها، پیروزی عزم و اراده شان بر رژیم آل خلیفه را جشن گرفتند.

گفتنی است، مردم بحرین دیروز به دعوت گروه های مخالف، تظاهرات گسترده ای را تحت عنوان "جمعه پافشاری" برگزار کنند.

«شيخ عيسي قاسم» رهبر برجسته شيعيان بحرين دیروز اعلام كرد تداوم سياست سركوب از سوي نيروي‌هاي امنيتي رژيم آل خليفه موجب شده تا معترضان بحريني براي مبارزه در راستاي برآورده ساختن خواسته‌ها و حقوق خود مصمم‌تر شوند.



وي افزود: استفاده از سياست ترس و وحشت توسط مقامات بحريني و خودداري از اعمال اصلاحات سياسي در اين كشور موجب نشده تا شهروندان بحرين براي دست‌يابي به خواسته‌هاي خود ساكت شوند.

عيسي قاسم كه در خطبه‌هاي نماز جمعه سخنراني مي‌كرد، تصريح كرد کشورهاي عربي با تسلط حکومت‌هاي مستبد در راس آنها، از دوگانگي دو قشر ظالم و مظلوم در جوامع خود در رنج هستند.

اظهارات وي در حالي صورت مي‌گيرد كه نيرو‌هاي امنيتي سعودي و رژيم آل‌خليفه در چند هفته اخير اقدامات خود براي سركوب تظاهرات مسالمت‌اميز مردم بحرين را افزايش داده‌اند.



همچنين بزرگترين حزب معارض بحرين «الوفاق» نيز از شهروندان بحريني خواسته تا بزرگترين تظاهرات سراسری در اين كشور را براي دستيابي به خواسته‌هايشان برگزار كنند.

مراسم نماز جمعه شيخ عيسي قاسم با حضور هزاران بحريني برگزار شد و نشان ديگري در اعتراض به سخنان چند وقت پيش وزير دادگستري بحرين بود كه طي آن اين عالم را متهم به ايجاد ناآرامي در اين كشور استراتژيك كرده كه ميزبان پايگاه پنجم نيروي دريايي آمريكا است.



قاسم پيش از اين عنوان كرده بود كه هرگز سكوت نخواهد كرد و تاكيد كرد كه بر اساس وظيفه ديني خود بايد از خواسته اكثريت شيعه بحرين براي حقوق بيشتر و دخالت بيشتر در چگونگي پيشبرد كشور دفاع كند.

شيعيان حدود 70 درصد از جميعت بحرين را تشكيل مي‌دهند اما از تبعيض‌هاي سيستماتيكي كه عليه آنها انجام مي‌شود رنج مي‌برند. مردم بحرين از اواسط فوريه گذشته در اعتراض به خاندان آل‌خليفه بپا خواستند كه در جريان تظاهرات مردم بحرين دست‌كم 32 نفر كشته شدند.













نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها