کد خبر: ۱۹۶۸۷۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۲۲ دی ۱۳۹۲
"ما هوای فوتبال را داریم" بهترین شعار برای یک نشریه است که بعد از 4 سال دوباره به کیوسک های روزنامه فروشی برگشته است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشریه "دنیای فوتبال" که بعد از 4 سال به صورت ماهنامه به دنیای کاغذهای روی پیشخوان کیوسک های روزنامه فروشی برگشته است برخلاف شعارش که "ما هوای فوتبال را داریم" بیشتر هوای سیاسیون دلخواهش را دارد.

وقتی اولین پرونده و عکس جلد شماره اول این نشریه به محسن صفایی فراهانی اختصاص یافت شاید فوتبالی های غیر سیاسی هم فهمیدند که این ماهنامه بیشتر قرار است حامی طیف خاص سیاسی در میان روزنامه های ورزشی باشد.

محسن صفایی فراهانی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران و از اعضای حزب منحله و غیر قانونی مشارکت است که به عنوان یکی از فعالان فتنه 88 راهی دادگاه شد.

"دنیای فوتبال" در حالی در قسمتی از مطلب خود در تمجید از فراهانی و نظام را مدیون به وی نشان می دهد که آقای صفایی فراهانی به دلیل فعالیت های فتنه گرانه در سال 88 به 5 سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

اما واقعیت این است که "دنیای فوتبال" هوای سیاسیونی را  دارد که تنشان به تن ورزشی ها خورده است و در ماجرای فتنه 88 به هر حال مقصر بوده اند و یا در 8 سال گذشته گوشه رینگ!

تعریف های با آب و تاب از محسن صفایی فراهانی توسط این نشریه به جایی می رسد که شجاعت وی در خصوص تحصن و آبستراکسیون مجلس ششم و ریاست وی بر متحصنان شجاعت غیر قابل وصف نشان داده می شود.

شاید تیر آخر سیاسی کاری در همین اول راه را بتوان از حرف های دنیای فوتبال فهمید : " نظام یکی از بهترین و معتقد‌‌ترین نیروهایش را با زندانی کردن صفایی فراهانی از دست داد "

4 ساعت گفت گو با صفایی فراهانی به عنوان یکی از فعالان فتنه 88 در اولین شماره این نشریه بیشتر سیاسی و غیر فوتبالی است.

مطالب دیگر این نشریه هم بیشتر رنگ سیاسی دارد تا فوتبالی! برای نمونه استفاده از این تیتر که " روزنامه‌های تعطیل شده ورزشی در سال 88"  اگر چه قصد دارد دلایل تعطیلی دنیای فوتبال را شرح دهد اما با شیطنت خاصی قصد گره زدن خود به عنوان طلب کار سال 88 را دارد!

بی پرده ترین حرفی که خط و ربط آینده دنیای فوتبال را نشان می دهد این است که در مطلبی ترجمه شده و با عنوان " ایران و گرفتار شدن در جریان جزر و مد سیاست " می نویسد: حسن روحانی، رئیس جمهور جدید ایران هنوز منتظر تبریک رسمی اوباما به خاطر پیروزی در انتخابات اخیر است. این انتظار ممکن است طولانی شود ولی شاید فوتبال بتواند به حل شدن این قضیه کمک کند.

انتشار عکس دختر آقای هاشمی با این تیتر که "فائزه آمد" و نیز خوشحالی از بازگشت دختر جنجالی آیت الله هاشمی به عرصه ورزش خیلی زودتر از حد موعد سناریو های بعدی دنیای فوتبال را لو می دهد.

علاوه بر دنیای فوتبال نشریات در حوزه های تخصصی دیگر راه افتاده اند که برای نمونه باید هوای دنیای هنر را داشته باشند اما هوای جریان های سیاسی فرسوده را دارند.

شاید بد نباشد که این نشریه ورزشی هم شعار خود را اینگونه تغییر دهد "ما هوای سیاسیون ورزشی را داریم"!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها