کد خبر: ۱۹۶۷۷۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۲۲ دی ۱۳۹۲
نخست‌وزیر پاکستان و رئیس‌جمهور افغانستان در گفت‌وگوی تلفنی، سناریوهای پس از خروج نیروهای ائتلاف از افغانستان در سال 2014 و نیز روند همکاری‌های 2 کشور را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان و حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان در گفت‌وگوی تلفنی، سناریوهای پس از سال 2014 و نیز روند همکاری‌های 2 کشور را مورد بررسی قرار دادند.

در این گفت‌وگو که شب گذشته انجام شد، 2 طرف بر لزوم همکاری افغانستان و پاکستان برای مقابله با تروریسم تأکید کردند.

روابط 2 جانبه، همکاری و هماهنگی بیشتر در جنگ با ترور و جلسه بعدی کرزی و نواز شریف در حاشیه مذاکرات 3 جانبه افغانستان- پاکستان و ترکیه در آنکارا نیز از دیگر محورهای این گفت‌وگوی تلفنی بود.

کرزی و نواز شریف همچنین بر لزوم برگزاری هر چه سریع‌تر نشست آنکارا تأکید کردند و خواهان بررسی مسائل مربوط به صلح و نقش افغانستان و پاکستان در جنگ با ترور در این نشست شدند.

تقویت همکاری‌های اطلاعاتی برای مقابله با تهدیدات تروریستی، کنترل حرکت آزادانه شبه‌نظامیان در مرز مشترک 2 کشور و لزوم همکاری 2 کشور پس از خروج نیروهای ائتلاف از افغانستان نیز از دیگر توافقات انجام شده در این گفت‌وگو بود.

مقامات افغانستان و پاکستان بر لزوم افزایش حجم تبادلات تجاری بین 2 کشور همسایه نیز تأکید کردند.

کرزی و نواز شریف همچنین یاد «اعتزاز حسن شاهد» نوجوان پاکستانی که با ایستادن مقابل یک عامل انتحاری و از دست دادن جان خود باعث نجات همکلاسی‌هایش شد و نیز «جان علی» پلیس فداکار افغان که موجب نجات جان همکارانش در یک حمله انتحاری شد را گرامی داشتند.

این گفت‌وگو در حالی انجام شد که مقامات افغانستان و پاکستان چند روز پیش در رایزنی با مقامات سعودی روند صلح با طالبان را مورد بررسی قرار داده بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها