کد خبر: ۱۹۶۷۲۹
زمان انتشار: ۰۸:۴۶     ۲۲ دی ۱۳۹۲
زمین لرزه نخست به بزرگی 7 / 3 (سه و هفت دهم) ریشتر ساعت 00:32 بامداد یکشنبه در عمق 10 کیلومتری زمین روی داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری، کانون این زلزله در موقعیت جغرافیایی 26.71 شمالی و 53.99 شرقی گزارش شده است.

زلزله دوم هفت دقیقه بعد به بزرگی 5 / 3 ( سه و نیم ) ریشتر این جزیره واقع در آب های خلیج فارس و مناطق اطراف را لرزاند.

مردم جزیره کیش پیش از این روزهای پنجشنبه و جمعه چهار زمین لرزه را تجربه کرده بودند که هیچ یک از این زلزله های خسارت جانی و مالی به دنبال نداشت.

پیش از این زمین لرزه هایی با بزرگی 5 / 4 و 9 / 3 ریشتر به ترتیب ساعت 11:42 و 18:00 روز جمعه برای سومین و چهارمین بار در دو روز گذشته جزیره کیش را لرزاند که خسارتی به دنبال نداشت.

همچنین دو زمین لرزه ساعت 9 و 43 دقیقه و همچنین ساعت 12 و یک دقیقه روز پنجشنبه به ترتیب با بزرگی 4.3 و 5 ریشتر جزیره کیش را لرزاند که خسارات جانی و مالی نداشت.

بنا بر تاکید علی اصغر مونسان، رییس ستاد بحران و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به مردم در صورت وقوع هرگونه واقعه احتمالی اندیشیده شده است.

در همین راستا، اردوگاه های موقت با استقرار بیش از 400 چادر در محل مصلا، سالن چندمنظوره المپیک و محل نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.

جزیره کیش با میزبانی حدود سی هزار نفر جمعیت از زیباترین جزایر خلیج فارس است که در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران و فاصله 300 کیلومتری بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها