کد خبر: ۱۹۶۶۴۱
زمان انتشار: ۲۰:۵۹     ۲۱ دی ۱۳۹۲
آیت‌الله جنتی در اختتامیه جشنواره مردمی فیلم عمار:
دبیر شورای نگهبان در جشنواره عمار گفت: باید فسادهای موجود در جامعه آمریکا را به تصویر کشید، در این صورت دوستداران آمریکا دیگر دنبال روابط با این کشور نخواهند رفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس، آیت‌الله احمد جنتی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم مردمی عمار در سخنانی با بیان اینکه حضور من در این مراسم غافلگیرانه بوده است، گفت:‌ اما حضورم را در میان شما غنیمت می‌دانم.

وی با اشاره به خاطره‌ای از حضرت امام خمینی (ره) افزود: حضرت امام خمینی (ره) فیلمی را دیده بودند و گفتند این فیلم و امثال آن صد برابر منبر من و شما ارزش دارد.

آیت‌الله جنتی با اشاره به فیلم توبه نصوح که فرج‌الله سلحشور در آن بازی کرده است، گفت: در بخشی از این فیلم یک فضای رویایی در عالم برزخ است که ظالمی که حقی را ضایع کرده جلو می‌رفت و مظلومی که حق او ضایع شده بود می‌گفت «حق من را بده» که این صحنه روی من تأثیر داشت.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید فسادهای جامعه آمریکا را به تصویر کشید، تصریح کرد: در این صورت دیگر آمریکایی‌ها نمی‌توانند سر بالا کنند و دوستداران آمریکا که به دنبال رابطه با این کشور هستند دیگر به دنبال چنین خواسته‌ای نخواهند رفت.

آیت‌الله جنتی با اشاره به فتنه 88 و ضرورت فیلم‌سازی و کار هنرمندانه در این عرصه افزود: باید فیلمی از فتنه 88 ساخته شود که انسان وقتی آن را می‌بیند از حیله‌گری که در آن فتنه دیده شد، متنفر شود و متوجه شود چه اتفاقی افتاده و چقدر آدم‌ها گمراه شده‌اند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه هنر در تربیت انسان نقش والایی دارد، تصریح کرد: امیدواریم کسانی که در عرصه هنر کار می‌کنند تکثیر شوند و شاهد گسترش هنرمندان متعهد باشیم، چرا که هنرمند متعهد با هدایت درست افکار می‌تواند ظهور امام زمان (عج) را نزدیک گرداند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها