کد خبر: ۱۹۶۴۶
زمان انتشار: ۰۰:۲۰     ۱۸ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش 598 ابوالعز الحريري روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: برخي اعضاي حزب ملي (حزب منحل شده حامي مبارک) که قصد ايجاد فتنه دارند؛ بايد بازخواست شوند.

وي افزود: فردا ميليونها تن در تظاهرات حمايت آميز از انقلاب شرکت خواهند کرد و اين تظاهرات تاثير زيادي در تصحيح روند انقلاب خواهد گذاشت.

الحريري گفت: مردم مصر احساس مي کنند محاکمه هايي که صورت مي گيرد حاشيه اي و انقلاب در حال فرسايش است و تلاشهايي براي دور زدن آن وجود دارد. مردم مي خواهند اين روند را از طريق دعوت به تحصن، تظاهرات و تاکيد بر اصول انقلاب تصحيح کنند.

 ائتلاف جوانان انقلابي مصر طي فراخواني از مردم اين کشور خواسته است تا روز جمعه (نهم سپتامبر) 18 شهريور نيز تظاهرات ميليوني گسترده اي را در ميدان التحرير تحت عنوان "جمعه تصحيح مسير انقلاب" برگزار کنند.

الحريري درباره تلاش براي دور زدن انقلاب اين کشور هشدار داد و افزود: انقلاب در مسير صحيح خود قرار ندارد.

وي تصريح کرد: بارها بر ضرورت پاکسازي کشور از عناصر وابسته به حسني مبارک ديکتاتور مخلوع مصر تاکيد کرده ايم.

الحريري گفت: محاکمه ها بايد عناصر وابسته به مبارک و همه خيانتکاران را در بر بگيرد نه اينکه فقط مبارک، دو پسر وي و مسايل مشخصي آنها را شامل شود.

وي افزود: جلسات محاکمه هاي مبارک و دستياران وي اکنون فقط بر دو مساله متمرکز است. نخست صادرات رايگان گاز به رژيم اسرائيل و دوم شهدا و زخميان رويدادهاي انقلاب و به مسايل ديگر نمي پردازد.

الحريري با اشاره به 30 سال حکومت ديکتاتوري، انحطاط، خيانت، مزدوري، ويران کردن اقتصاد و زيان به شهروندان مصري تاکيد کرد: مبارک و عناصر وابسته به وي بايد در خصوص اين مسايل نيز محاکمه شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها