کد خبر: ۱۹۶۱۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۴     ۱۹ دی ۱۳۹۲
معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه برای رایزنی با مقامات مسکو در خصوص اوضاع پیرامون سوریه و کنفرانس بین المللی ژنو2 به پایتخت روسیه سفر خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی و بین المللی در تاریخ 10 ژانویه (جمعه 20 دی ماه) به منظور رایزنی در خصوص اوضاع پیرامون سوریه به مسکو سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که شرمن به منظور رایزنی با مقامات روسی در خصوص اوضاع  سوریه و مسائل پیرامون برگزاری کنفرانس بین‌المللی ژنو2 به مسکو سفر خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا پیش از سفر به مسکو در ژنو ملاقاتی هم با «هلگا اشمید» معاون کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «سیدعباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران خواهد داشت که در جریان آن مسائل مربوط به اجرای توافقات بدست آمده در مذاکرات نمایندگان ایران و گروه «1+5» در مورد برنامه هسته‌ای ایران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شرمن از مسکو به پاریس عزیمت خواهد کرد تا جان کری وزیر خارجه آمریکا را در نشست وزرای خارجه 11 کشور هسته اصلی به اصطلاح «گروه دوستان سوریه» همراهی کند.

پیش از این وزارت خارجه آمریکا تایید کرده بود که کری در جریان سفر خود به فرانسه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز دیدار کرده و آخرین رایزنی‌ها پیرامون فراهم سازی مقدمات برگزاری کنفرانس ژنو 2 در این ملاقات صورت خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها