کد خبر: ۱۹۵۹۵۶
زمان انتشار: ۱۹:۳۷     ۱۸ دی ۱۳۹۲
یادداشت انتقادی خبرنگار اقتصاد کلان فارس در خصوص جا ماندن زوج‌های جوانی که قبل از ۱۷ دی ازدواج کرده‌اند از دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی مسکن با واکنش گسترده کاربران فارس و حس همراهی آنان روبرو شد.

به گزارش 598 به نقل از فارس، پس از انتشار یادداشتی با عنوان «بلاتکلیفی زوج‌هایی که نه مسکن مهر می‌گیرند و نه وام 50 میلیونی» مخاطبان، نظرات متعددی راجع به آن نوشتند.

ساسان نوشت: سلام ما عید غدیر امسال ازدواج کردیم (4 آبان) خب اگه میدونستیم قرار همچین چیزی تصویب بشه ازدواج‌مون رو به تاخیر می نداختیم. به نظرم اصلا عادلانه نیست.

محمد : دقیقا به مطلب درستی اشاره شد. بنده سه سال قبل ازدواج کرده ام و نه توانستم مسکن مهر بگیرم و اکنون هم با این مبلغ 35میلیون هم نمی شود نه خانه ساخت و نه خرید.

ناشناس: داداش من، این وام اصلا به شما تعلق نمی گیره که بشه باهاش خونه خرید یا نه (به کسایی تعلق می گیره که از دو سه روز پیش عقد کردن).

ناشناس: به به...آفرین به این عدالت دولت. آخه رو چه حسابی؟؟؟؟؟پس من و خانمم که بیش از یکسال هست عقدیم چی؟؟ وام ازدواجمون و هم که نمی دید؟ پس این زوج‌ها باید چکارکنند؟؟توروخدا به فکر باشید... این که نشد...آقای مجتبی رحمتی از شما هم ممنون هستم که این مسائل را مورد بررسی قرار می دهید...ای کاش مسولان دولت راستگویان و تدبیر و امید هم این نکات رو در نظر بگیرن....

علی: چهارشنبه 18 دی 1392 شما وام ازدواجتونو همون پارسال تو دولت خدمت‌گزار می‌گرفتید.

ناشناس: اتفاقا ما تو دولت قبل خیلی راحت این وام رو گرفتیم.

 

 سجاد: اون از سبد کالایی که برای ما تعلق نمیگیره چون شغلمون آزاده. اینم از وام مسکن که برای کسایی هست که از 17 دی تاریخ عقدشون باشه . آخه جناب وزیرمن که تاریخ عقدم دو ماه پیش بوده نه فقط من خیلیای دیگه باید چه کار کنیم.

کاوه: فکر کنم این کار باعث شه خیلی ها از هم جدا شن و دوباره ازدواج کنن،اون ها باید این طرح رو برای همه زوج های بدون خانه انجام میدادند.با این طرح احتمالا آمار طلاق بالاتر هم میره.

مجرد 32ساله: فقط منتظرم ببینم، همین طور بگذره جمعیت این کشور به کجا می‌رسه ؟؟!!!.

اصفهانی: لااقل اونهایی که از ابتدای سال 92 ازدواج کردن هم ملاک قرار می دادند.

دلسوخته برندملی: پس با این حساب، حساب پس اندازمسکن جوان که 15سال دیگه 40میلیون وام میده بی معنی میشه و وام 15 سال دیگر رو الان دولت روحانی بدون سپرده تقدیم میکنه.

ناشناس: به مطلب خوبی اشاره کردین ما الان 15 ماهه که ازدواج کردیم، ولی نه مسکن مهر گرفتیم و نه قانون جدید شامل ما میشه امیدواریم پیگیری هم بشه. با تشکر از مطلب خوبتان.

ناشناس: واقعا آفرین.

حسین: آقای روحانی خواهش می کنم این تاریخ رو به چند سال قبل بر گردونیدما هر چی دست نگه داشتیم ماشین ارزون بشه که نشد، یه کم پول گذاشتیم رو پولمون که مسکن مهر بنویسیم که نشد. این 50 میلیون هم که شامل حال ما نمیشه، حقوقمونم با این تورم فقط 18 درصد اضافه شد. قبض آب و برق هم که جدیدا زیاد شده یارانمونم که میخوان قطع کنن ما باید چی کار کنیم آقای روحانی؟

ناشناس: سلام آقای رحمتی ممنون از مقاله‌ای که نوشتید. بنده خودم خرداد 91 عقد کردم و شهریور 92 عروسی کردم. واقعاً توی این وضع و اوضاع گرونی باید چیکار کرد؟ آیا من جوان با حقوق کارمندی صاحب خانه خواهم شد؟ باید تدبیری اندیشید که عدالت شامل همه بشه.

ناشناس: خب بالاخره شرایطی رو فراهم کردن که جوونا بتونن توی این گرانی و اوضاع نابسامان اقتصادی ازدواج کنن!!!!!!!!!!!!!!!!بابا شمافکن ماکه 8ماه قبل با هزار بدبختی و بدون پشتوانه ازدواج کردیم! خب شمایی که هر روز اعداد و ارقامو وسط میکشید و میگید سن ازدواج بالا رفته، لااقل یه شرایطی رو فراهم کنید که جوون بدبختم بتونه ازدواج کنه!ماییکه نه وام ازدواجمون درسته(3000000)!نه این مصوبه بااااحالتون به ما میخوره چیکارکنیم!!!!!!بعدشم به نظر شما با این مبلغی که وام میدید کدوم بدبختی میتونه خانه دار بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

الهام: واقعا خبر درستی است دولت اول فکری به حال زوجهای قبلی که خانه ندارند، کند بعد افراد مجرد رو ترغیب به ازدواج کند.تکلیف ما چی میشه؟

ناشناس: بنده از کسایی هستم که مسکن مهر ثبت نام کردم اونم با کلی دوندگی ولی به ما که رسید وارسید و گفتن تموم شده و حالا هم که دولت تدبیر و امید خوب امیدی بهمون داد دست مریزاد.

سجاد:

بهتره خود نویسنده(خبرنگار) پیگیر باشد و جواب مسئولین را تایپ کند نه تاسف خودش را!!!!

ناشناس: وقتی مشتی پیر مرد بی تجربه که تو فکر جیبشان هستند سر کار می آورد، وقتی کار کارشناسی نیست وقتی کار دست اهلش نیست وقتی کار دست کاردان نیست معلوم است که قانون غلط و بی خاصیت تصویب می‌شود.

ناشناس: مردم از دولت تدبیر امید انتظار دارد در تصویب دقت کنند. یه شبه تصمیم نگیرد. قدری کار کارشناسی کند در کنار مدیرانتش از نخبگان مشورت بطلبد.مشورت همیشه خوب است در قران هم توصیه شده مردم امیدوارند روحانی به وزارایش توصیه کند کارها را با اهلش و نخبگان مشورت کنند.

پارسا: بچه‌ها بیایین طلاق بدیم فردا ازدواج می‌کنیم اون موقع وام شامل ما هم میشه.

علی: تا زمانی که تو مملکت ما قوانین جدید و یکبار تصویب می شه و هیچ نگاه عدالت محوری در اون نیست وضع ما از این بهتر نمی شه. آخه اگر این وام بر اساس عدالت باشه باید شامل خیلی‌ها بشه نه یه عده که از چند روز قبل ازدواج کردند.

مجتبی: این چه جور قانون‌گذاری مسخره‌ای هست. اگه زوج های جوان خانه میخوان، مایی که دو ساله ازدواج کردیم هم خانه میخوایم. چه کار کنیم؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
ارسال نظرات
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۲
۱
۰
یه کم فکر کنید برجی 530 هزار تومان کدوم جوانی قدرت پرداختشو داره؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها