کد خبر: ۱۹۵۸۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۱۷ شهريور ۱۳۹۰
وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که انقلاب های عربی، دیر یا زود به ایران سرایت خواهد کرد.

به گزارش 598 به نقل از جام نیوز به نقل از خبر 7 سپتامبر (16 شهریور) رادیو فردا، لئون پانتا، وزیر دفاع جدید آمریکا، مدعی شد: «انقلاب در ایران دیر یا زود به وقوع می پیوندد».
وی افزود: «جنبشی که خواهان اصلاح و تغییر در ایران است باید از قیام در کشورهای تونس، مصر، لیبی و سوریه بیاموزد».
پانتا که در برنامه تلویزیونی «چارلی رز» حضور داشت، گفت: «من فکر می‌کنم جنبشی که در ایران، پس از انتخابات ریاست جمهوری، آغاز شد همان دغدغه‌های کشورهای دیگر را دارد».
وزیر دفاع آمریکا در مورد حمایت کشورش از فتنه سبز هم گفت: «ما باید هر قدم لازم برای حمایت از آنها را برداریم، ولی در همان حال کاری نکنیم که به ضرر آنها تمام شود. ما همه موقعیت ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم».
گفتنی است، درک غلط وزیر دفاع آمریکا از واقعیت جامعه ایران و حوادث اخیر منطقه ، واکنش های جالبی را در میان کاربران رادیو فردا به همراه داشت.
"سروش پورقبار از ایران" برای رادیو فردا نوشت: «آره آقای پانتا! اگه مردم ایران اونقدر بی لیاقت باشن حتما میان بیرون انقلاب می کنن.
کدام بهار عربی؟ همون که شما در بحرین و یمن سرکوب کردید؟ یا همون که تو لیبی مصادره کردید و تا چند سال پول موشک و بمب های که به سر مردم، ریختید رو می گیرید؟ یا اون مصری که گازش رو مفت به اسرائیل می فروخت؟».
"سارا" نیز ابراز عقیده کرد: «بسی خندیدم. متاسفم ایران رو هنوز نشناختین».
حامد از تهران نیز نوشت: «اول ایران بعد نوبت به آمریکا می رسد. جالب این که پیش بینی های شبیه به این جناب را درمورد آمریکا می کنند چرا که در آمریکا نارضایتی از غارت مردم و چپاول ملت و فقر و بدبختی و نژادپرستی و جنگ های پیاپی آمریکا در نقاط مختلف جهان و غارت ثروت مردم برای هدف های جنگی به نفع چند در صد طبقه ی حاکم در این جامعه، باعث جنگ داخلی و انقلاب خواهد شد».

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها