کد خبر: ۱۹۵۴۲۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۱۷ دی ۱۳۹۲
جدایی نکونام از استقلال از نقطه ای به نام منصور عظیمی آب می خورد که خشم شماره 6 استقلال را برانگیخته است.

به گزارش 598 به نقل از ایران ورزشی، آن روز كه فرهاد مجيدي در ميانه‌هاي فصل سيزدهم براي هميشه كفش‌ها را آويخت هيچ كس فكرش را نمي‌كرد پژمان منتظري نيز به فاصله 2، 3 ماه پس از خداحافظي او بارش را به سمت ليگ قطر ببندد و از استقلال جدا شود.

 

پژمان اما طي قراردادي ضرب‌الاجلي از استقلال جدا شد و حالا صحبت از جدايي جواد نكونام به ميان آمده است؛ بازيكني كه يكي از ستون‌هاي استقلال در فصل جاري به حساب مي‌آيد.

 

تعداد جدايي‌هاي بازيكنان استقلال اما در فصل سيزدهم از حد معمول بالاتر رفته است! فصل پيش نيز استقلال يك مورد جدايي داشت كه به ماجراي فريدون زندي مربوط مي‌شد. بازيكني كه مي‌گفتند به خاطر مسائل خانوادگي به سمت ليگ قطر رفته است در حالي كه بعد‌ها مشخص شد علت جدايي زندي از استقلال اختلاف با امير قلعه‌نويي بوده.

 

حالا نيز با گذر زمان همان گفته‌ها درباره علل جدايي فرهاد مجيدي به گوش مي‌رسد. مي‌گويند آنچه موجب شد فرهاد پيش از پايان فصل سيزدهم تصميم به خداحافظي از استقلال بگيرد تكرار همان اختلاف‌ها با امير قلعه‌نويي بود.

 

حتي ماجرا به يك ديالوگ نه چندان مهربانانه ميان قلعه‌نويي و مجيدي در رختكن تيم مربوط مي‌شود جايي كه مي‌گويند قلعه‌نويي با طعنه رو به بازيكنانش كرده و گفته: «شما آنقدر ضعيف بازي مي‌كنيد كه يك پيرمرد براي استقلال گل مي‌زند.»

 

آن حرف‌ها اما هرگز از سوي مجيدي رسانه‌اي نشد و كسي هم به آن نپرداخت اما ريشه جدايي غيرمنتظره فرهاد از استقلال به همين طعنه‌ها مربوط مي‌شد. در واقع فرهاد نمي‌خواست بيش از اين شخصيتش زير سوال برود و ناگهان در ميانه‌هاي فصل جاري تصميم به خداحافظي گرفت.

 

در جدايي منتظري از استقلال نيز رد پايی از اختلاف اين بازيكن با امير قلعه‌نويي مشاهده مي‌شود. منتظري به سبب آنكه در تيم ملي دفاع مياني بازي مي‌كند بارها از امير قلعه‌نويي خواسته بود براي استقلال هم در اين پست بازي كند اما امير هرگاه در پست دفاع راست بازيكن كم مي‌آورد پژمان را به آن نقطه منتقل مي‌كرد و حنيف را در دفاع مياني بازي مي‌داد.

 

اين تصميم‌ها هم ناراحتي پنهان منتظري را در فصل جاري به همراه داشت و سرانجام اين مدافع كه قول داده بود تا پايان فصل در استقلال بماند در ميانه‌هاي راه به ليگ قطر پيوست. اختلاف منتظري با قلعه‌نويي از آنجا مورد تاييد قرار مي‌گيرد كه درمي‌يابيم مشاراليه تمام حقوقش در فصل جاري را دريافت كرده است.

 

حالا كه صحبت از جدايي نكونام به ميان آمده بار ديگر نگاه‌ها متوجه اختلاف‌هايي شده كه شايد ميان اين بازيكن و امير قلعه‌نويي هنوز پا برجا است. اختلاف‌هايي كه به فصل قبل برمي‌گردد. جايي كه نكونام در مصاحبه‌اي تند، رفيق قلعه‌نويي را هدف آماج انتقاد‌هاي خود قرار داد. (منصور عظيمي را مي‌گوييم)

 

فصل پيش گفته مي‌شد نكونام روزي در رختكن استقلال رو به قلعه‌نويي مي‌كند و به او مي‌گويد: «اميرخان مي‌خواستم خصوصي با شما حرف بزنم.» كه قلعه‌نويي در جواب نكونام مي‌گويد: «برو با منصور عظيمي حرف بزن!»

 

اين ديالوگ نه چندان دوستانه خشم نكونام را برانگيخت و او پس از زمان كوتاهي هم ساز جدايي كوك كرد و هم عليه قلعه‌نويي صحبت‌هايي به زبان آورد.

 

حال نيز شنيده مي‌شود داستان جدايي نكو از همين نقطه آب مي‌خورد. همه مي‌دانند كه نه باشگاه استقلال مي‌تواند پول كسي را بخورد و نه فدراسيون فوتبال كه بخشي از هزينه‌هاي نكونام را به دلايلي تقبل كرده زير قولش مي‌زند.

 

بنابراين اگر امروز مي‌بينيم نكونام بار ديگر پيشنهاد‌هاي خارجي‌اش را رسانه‌اي مي‌كند و خبر از جدايي مي‌دهد بايد انتشار اين صحبت‌هاي تكراري را در نقاط ديگري جستجو كنيم.

 

شايد اختلاف‌ها اكنون آنقدر شديد شده كه جواد به رغم پيشنهادي كه ابتداي فصل هم از يك تيم قطري داشت مانند منتظري در ميانه‌هاي فصل خبر از جدايي احتمالي مي‌دهد. رخدادي كه انتقاد بزرگي را متوجه باشگاه استقلال مي‌كند و طرح اين پرسش را ضرورت مي‌بخشد: «چرا در فصلي كه هنوز به پايانش نرسيديم 2 بازيكن از استقلال جدا شدند و سومي هم در راه است؟!»

 

در عين حال اين پرسش مي‌تواند با پاسخ‌هاي امير قلعه‌نويي همراه شود. امير قلعه‌نويي به‌عنوان سرمربي استقلال محق است برخوردها و رفتارهاي گوناگوني با بازيكنان استقلال داشته باشد. نه مي‌شود همه را به يك ميزان دوست داشت و نه همه را به يك اندازه مورد توجه قرار داد. مربيگري دايره‌اي از ارتباطات است كه خوب و بد هم دارد و بازي كردن يا نكردن بازيكنان نيز در حيطه وظايفي است كه برعهده مربي سپرده شده است اما اين مساله را نيز نمي‌توان كتمان كرد كه جدايي‌هاي رخ داده نشات گرفته از اختلاف‌هايي است كه ميان سرمربي استقلال و برخي بازيكنان وجود دارد.

 

همين حالا آرش برهاني به همين سبب در آستانه اخراج از استقلال قرار گرفته هرچند كه امير قلعه‌نويي عقب‌نشيني نرمي داشته است اما درباره روابط برهاني و قلعه‌نويي نيز اخبار خوبي را نمي‌شنويم و گفته مي‌شود اين دو مدت‌ها است گفتگوي دوستانه‌اي با هم نداشته‌اند.

 

اين وضعيت استقلالي كه اكنون در صدر جدول خودنمايي مي‌كند؛ استقلالي كه با هنرمندي امير در صدر جدول ايستاده، استقلالي كه در همين بازي با راه‌آهن نيمكتش خالي بود، را سخت به مخاطره مي‌اندازد. استقلال با مجموعه‌اي از بهترين بازيكنان در همين حال كه نه مجيدي را دارد و نه منتظري را. و ابتداي فصل نيز جباري را از دست داد مي‌تواند مشتري پر و پا قرص صدر جدول باشد اما تا وقتي اين اختلاف‌ها باشد و مدام از جدايي قريب‌الوقوع بازيكنان بگويند آينده اين تيم سخت به خطر خواهد افتاد.

 

بنابراين استقلال اگر مي‌خواهد راه رفته را به سلامت تا مقصد بپيمايد بايد قدري از اين اختلاف‌هايش كم كند وگرنه سرنوشت آني مي‌شود كه هواداران آبي دوست ندارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها