کد خبر: ۱۹۵۳۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۱۶ شهريور ۱۳۹۰
رويترز به نقل از منابع بازار نفت اعلام کرد ایران هم اکنون هر ماه چهار تا پنج محموله بزرگ بنزین وارد می کند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از رویترز منابع آگاه افزودند در حالی که ایران به دنبال راهکارهایی برای دور زن تحریم های آمریکا است بیشترین میزان بنزین وارداتی ایران هم اکنون از سوی شرکتهای چینی تامین می شود .
 یک مقام آگاه در این باره تاکید کرد بی شک ایران بنزین مورد نیاز خود را از آسیا و به طور مشخص چین وارد می کند . شرکتهای بزرگ نفتی آسیا محموله های بنزین را به تجار و بازرگانان می فروشند در حالی که می دانند مقصد نهایی و اصلی این محموله ها ایران خواهد بود .
 یک مقام آگاه دیگر تاکید کرد خریداری بنزین از سوی ایران بر اساس مبادلات پایاپای خواهد بود. چین از ایران نفت خام خریداری می کند و در مقابل بنزین به ایران می فروشد . تحریم ها تاثیر زیادی بر مبادلات نفتی ایران با کشورهای خارجی داشته است . آمریکا فروش بنزین به ایران را تحریم کرده است و هر شرکتی که به ایران بنزین بفروشد با تحریم های سنگین دولت آمریکا روبرو خواهد شد .
یک مقام رسمی شرکت ملی نفت ایران نیز واردات بنزین از سوی ایران را تایید کرد ولی حاضر به ارائه توضیح در خصوص سیستم مبادله پایاپای نشده است .
 تحریم های آمریکا موجب شده تا ایران برای دریافت پول نفت صادراتی به هند و کره جنوبی با مشکلات زیادی روبرو شود . پس از ماهها تنش ارزی در روابط ایران و هند تهران سرانجام توانسته است طلب 5 میلیارد دلاری خود از دهلی نو را از طریق هالک بانک ترکیه دریافت کند . کره جنوبی نیز هم اکنون 3.8میلیارد دلار بدهی نفتی به ایران دارد و این رقم طی ماههای آینده به بیش از 5 میلیارد دلار خواهد رسید .
میزان صادرات نفت خام ایران به چین نیز طی هفت ماه نخست2011 حدود 50 درصد رشد داشته است. ایران حدود 25 درصد نفت خود را به چین صادر می کند که این رقم معادل 20 میلیارد دلار است .
 یک مقام آگاه دیگر گفت محموله های بنزین به صورت مستقیم به سمت بندر عباس حرکت نمی کنند. این محموله های بنزین برای رسیدن به ایران بارها متوقف می شوند . میزان واردات بنزین ایران طی ماههای مارس و آوریل به بیش از 50 هزار بشکه در روز  رسیده است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها