کد خبر: ۱۹۵۲۵۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۱۶ دی ۱۳۹۲
سرمربی پرسپولیس مجبور است که از ترکیب دهنوي- پولادي به جاي كفشگري- حقيقي استفاده کند.
به گزارش 598 به نقل از ایران ورزشی، محروميت بازيكنان كليدي، زمان حساسي به سراغ پرسپوليس آمده. درست در روزهايي كه اين تيم تلاش مي‌كند يكه و تنها در صدر جدول بماند، بايد با اين دغدغه بزرگ دست و پنجه نرم كند.

 

بازي پرسپوليس - نفت تلفات بسياري روي دست پرسپوليس گذاشت. جدا از آن دو امتياز حساس كه مثل آب خوردن از دست رفت، رضا حقيقي و محمدرضا خلعتبري هم كارت زرد گرفتند تا در اهواز و بازي شش امتيازي مقابل فولاد، پرسپوليس را همراهي نكنند.

 

خلعتبري و حقيقي براي بازي مقابل نفت تهران دو اخطاره بودند. اخطار سوم مساوي بود با محروميت آنها از بازي هفته بيست و دوم. احتياط آنها راه به جايي نبرد اما بي احتياطي آنها نتيجه داد تا حداقل بازي در دربي 78 را از دست ندهند. عليرضا فغاني به حقيقي و خلعتبري كارت زرد نشان داد تا اين دو بازيكن كليدي بازي مقابل فولاد را از تلويزيون تماشا كنند.

 

آرايش تركيب اصلي پرسپوليس بدون حضور رضا حقيقي و محمدرضا خلعتبري كمي سخت است. مگر مي‌شود يك هافبك دفاعي مقتدر و يك بال تهاجمي تاثيرگذار از تركيب يك تيم خارج شوند اما آن تيم مثل قبل ظاهر شود و روز موفقي را سپري كند.

 

تازه اين را هم بايد در نظر گرفت كه مهرداد كفشگري، ديگر هافبك دفاعي پرسپوليس در روش 1-3-2-4 هم از ناحيه مچ دست آسيب ديده، دست خود را عمل كرده و تا شش هفته نمي‌تواند تيمش را همراهي كند. مصدوميت كفشگري در اين برهه زماني براي پرسپوليس شده قوز بالا قوز. وقتي هم او نباشد و هم رضا حقيقي، پرسپوليس چه بازيكناني را مي‌تواند جايگزين آنها كند؟ اصلا مگر امكان دارد؟

 

حقيقي و كفشگري در بازي‌هاي اخير پرسپوليس- حداقل از اواسط نيم فصل اول به بعد- فوق‌العاده ظاهر شده‌اند و به هارموني كامل رسيده‌اند. يكي وظيفه ارتباط با خط دفاع را بر عهده دارد و ديگري مي‌جنگد. حقيقي و كفشگري مكمل يكديگر هستند، درست مثل سيدجلال و بنگر در قلب دفاع كه درك متقابلي از بازي هم دارند. وقتي آنها نباشند پرسپوليس به مشكل مي‌خورد اما بايد ديد دايي چطور مي‌تواند اين مشكل را برطرف كند!

 

براي جايگزيني اين دو هافبك دفاعي، دايي چند گزينه پيش رو دارد. نخستين گزينه قاسم دهنوي است. او قطعا در بازي مقابل فولاد به تركيب اصلي پرسپوليس مي‌رسد. با وجود دهنوي يكي از دغدغه‌هاي پرسپوليس كم مي‌شود اما دغدغه دوم چه؟ اگر دهنوي را جانشين كفشگري معرفي كنيم، جايگزين رضا حقيقي كدام بازيكن خواهد بود؟ كمي فكر مي‌كنيم.

 

علي دايي هم قطعا فكر مي‌كند. به نام رضا نورمحمدي مي‌رسيم اما آيا او مي‌تواند هافبك دفاعي باشد؟ او كه سال‌ها مدافع مياني بوده آيا توانايي بازي در پست هافبك دفاعي را دارد؟ قطعا نه. باز هم تامل و اين بار مهرداد پولادي. او آماده شده و مي‌تواند بازي كند.

 

براي پست هافبك دفاعي، پولادي بهترين گزينه براي علي دايي است. بازي او كنار دهنوي مي‌تواند براي پرسپوليس مفيد باشد. به خصوص اينكه پولادي مي‌جنگد و دهنوي پاس مي‌دهد و بازي مي‌سازد. اين دو مي‌توانند مكمل خوبي براي هم باشند براي موفقيت پرسپوليس مقابل فولاد.

 

شايد سوالي پيش بيايد. اين سوال كه چرا از محمد نوري اسم نبرديم. نوري مقابل فولاد، با نظر دايي يك خط جلو مي‌رود و به‌عنوان بازيكن پشت مهاجم بازي مي‌كند. نوري به همراه صادقيان و مسلمان، سه بازيكني خواهند بود كه سيدصالحي را در خط حمله حمايت خواهند كرد. تركيب پرسپوليس اينگونه براي بازي مقابل فولاد شكل مي‌گيرد. تركيبي با دو هافبك دفاعي جديد و البته خط دفاعي ثابت.

 

قطعا نيلسون درون دروازه خواهد بود. بنگر و سيدجلال قلب خط دفاع را تشكيل خواهند داد. ماهيني در سمت راست خط دفاعي قرار مي‌گيرد و ميثم حسيني در سمت چپ. پولادي و دهنوي هافبك‌هاي دفاعي خواهند بود.

 

نوري، صادقيان و مسلمان جلوتر از آنها به زمين خواهند رفت و سيدصالحي هم مهاجم هدف خواهد بود. با اين تركيب كه در تمرين گذشته آزمايش شده آيا بايد نگران پرسپوليس بود؟ قطعا نه اما بايد منتظر بمانيم و نتيجه را در اهواز ببينيم.

 

مهرداد پولادي آماده است و سرحال. مي‌تواند بازي كند و براي پرسپوليس مثمرثمر باشد. او آنقدر متعصب است كه در زمين اهواز و تقابل با هافبك‌هاي فولاد قادر است برگ برنده دايي لقب بگيرد. مهرداد پولادي را شايد بعد از مدت‌ها در زمين ببينيم.

 

مدافع چپي كه به احتمال فراوان در پست هافبك دفاعي به زمين خواهد رفت تا مشكلات پرسپوليس را برطرف كند. هر چند كه پولادي با اين پست غريبه نيست و سال‌هاي سال در اين منطقه از زمين بازي كرده.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها