کد خبر: ۱۹۵۱۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۱۶ شهريور ۱۳۹۰
احمدی نژاد با اشاره به اینکه خداوند متعال به طور مستمر در حال خلق مخلوقات متنوع با کارکردهای گوناگون و زنجیروار است، افزود: انسان می تواند مظهر خلاقیت خدا شود و هر آنچه خدا خلق کرده است انسان هم می تواند خلق کند.

به گزارش 598 به نقل از حوزه دولت خبرگزاري فارس، محمود احمدی‌نژاد رئيس‌جمهور در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل افزود: خداوند همه این عالم حتی شب و روز را مسخّر انسان قرار داده است اما هنوز در سیاره نزدیک خود نتوانسته ایم مستقر شویم چه رسد به اینکه مسلط شویم.

رئیس جمهور گفت: خداوند فرصت داده است که بر همه هستی مسلط شویم و راهش علم است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه خداوند متعال به طور مستمر در حال خلق مخلوقات متنوع با کارکردهای گوناگون و زنجیروار است، افزود: انسان می تواند مظهر خلاقیت خدا شود و هر آنچه خدا خلق کرده است انسان هم می تواند خلق کند با این تفاوت که او خالق و انسان مخلوق است.

رئیس جمهور یکی از جلوه های خلاقیت را فناوری، تولیدات و صنعت خواند و اضافه کرد: علم باید به فناوری کالا و تجهیزات تبدیل شود.
 
احمدی نژاد صفت دیگر خداوند را رحیمیت دانست و گفت: برداشت شخصی ام این است که خداوند اصرار دارد خود را با صفت رحمانیت و رحیمیت معرفی کند چون می گوید هر کاری را که آغاز می کنید با بسم الله الرحمن الرحیم باشد.

رئیس جمهور رحیمیت و رحمانیت خدا را به معنای عشق و لطف خداوند توصیف کرد و افزود: هر اتفاقی که در این عالم می افتد براساس لطف و عشق خدا به خلق خداست چرا که خمیرمایه خلق انسان، رحمت و لطف است و هر خوبی و زیبایی در عالم بخواهد روی دهد مایه اش رحمت و عشق و محبت است.

رئیس جمهور گفت : دروازه ورود به کمالات و بزرگی های انسانی علم است.

احمدی نژاد با بیان اینکه مسیر پر کشیدن انسان تا خدا مسیر علم است افزود: هرخیر، رحمت، زیبایی و کمالی که به انسان عرضه می شود از مسیرعلم است.

وی گفت: چشیدن طعم سعادت حقیقی از مجرای علم است و انسان بدون علم با سنگ و چوب و دیگر موجودات تفاوتی ندارد.

رئیس جمهورادامه داد: از مقدس ترین و زیباترین اقدامات انسانی، کار علمی به معنی وسیع کلمه است .

احمدی نژاد با بیان اینکه هچیگاه عالم و غیرعالم با هم مساوی نیستند، گفت: تراز انسان عالم تراز بالاتری است و هر چقدر علم بالاتر، گسترده تر و عمیق تر باشد ، تراز انسان بالاتر تراز کمالی و بالاتر می شود.

وی با بیان اینکه خدای متعال راه کسب همه علوم عالم را در برابر انسان باز کرده است، افزود: خدای متعال اسباب دسترسی به همه علوم عالم را فراهم کرده و در مسیر علم ، بشر هنوز در نقطه صفر یا نزدیک به صفر است.  


رئیس جمهور گفت: انسان در یک کلمه موجودی است که باید کانون جوشش عشق و محبت به دیگران باشد .

احمدی نژاد با طرح این سوال که چه طور می شود انسانی از حیوان پست تر شود ؟ افزود: کسانی در شکل انسان پیدا می شوند که برای رفع مشکلات اقتصادی و سیاسی شان ماجرا درست می کنند و به تخریب برج ها رو می آورند و با حمله و تسخیر دو کشور، یک میلیون آدم می کشند.
وی گفت: آنها که دل هایشان از رحمت خالی شده باشد از چارپایان پست ترند.

رئیس جمهور علم و خلاقیتی را مفید دانست که درخدمت جامعه بشری و مروج عشق و محبت و همدلی انسان ها باشد.

احمدی نژاد افزود: علم باید به فناوری سپس کالا و به تجهیزات تبدیل شود و تجهیزات در خدمت انسان و ترویج محبت انسان ها باشد.
 
رئیس جمهور گفت: امروز در بخشی از این نمایشگاه شاهد ساخت تراکتور کوچکی بودم که سازنده آن توضیح می داد که این تراکتور در شالیزارها کاربرد دارد ؛ باتوجه به مشقتی که زنان و مردان گیلانی و مازندرانی در کاشت نشای برنج دارند ، این ابتکار می تواند در خدمت این مردان و زنان قرار گیرد.
 
احمدی نژاد ادامه داد: علم نافع علمی است که در خدمت کمال ، آسایش و تعالی انسان ها قرار گیرد و این هدف است.

رئیس جمهور گفت: دسته ای از عبادات مانند نماز و روزه ،واجب است اما دسته وسیعی از عبادات را به علت اینکه فرصت ادای آن را نداریم باید انتخاب کنیم.

احمدی نژاد افزود: درمیان عبادات انتخابی ، بهترین عبادت ، کار علمی و خلاقیت است.

رئیس جمهور اضافه کرد: برخی تصور می کنند که فقط کار روی احکام اسلامی ، کار علمی دینی است حال آن که هر کار علمی که با نیت خدمت به بشر باشد کار دینی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در نگاه و فرهنگ ما فدا شدن برای جامعه ، کمال و سعادت است، افزود: در فرهنگ ما شادی در شادی دیگران و راحتی در راحتی دیگران جستجو می شود.

وی تصریح کرد: بهترین زندگی ، زندگی کردن برای دیگران است.

رئیس جمهور گفت: سهم امروز ما در تولید علم دنیا یک و 18 صدم درصد و این تقریبا با سهم جمعیتی ما معادل است .

رئیس جمهور با بیان اینکه جوانان سرزمین ایران خواهند توانست همه قله ها را فتح کنند گفت: سهم ما از تولید علم دنیا الان تقریبا معادل سهم جمعیتی است و سهم فناوری و تولید کالا، کمتر است.

احمدی نژاد افزود: معیار برای سنجش رسیدن به امال و ارزوهای ایران در علم و فناوری ، عبارت از سهم ملت ایران در فرهنگ و تمدن جهانی است.

وی گفت: تقریبا همه مورخان و تحلیلگران تاریخی اذعان دارند که اگر ایران را از فرهنگ و تمدن جهانی بر داریم چیزی باقی نمی ماند.

رئیس جمهور افزود: بخشی از میراث ما ، میراث فرهنگی است ، در دنیا برای چند ساختمان و سنگ ، فیلم و تیزر و تبلیغات می سازند ، اما در ایران به هر بخش و روستایی و منطقه ای که می رویم نمایشگاه عظیم میراث فرهنگی است.

احمدی نژاد گفت: بیایید دست به دست هم بدهیم، و مسئولیت تاریخی مان را برای رسیدن به سهم شایسته ملت ایران در علم و فناوری و تولیدات ایفا کنیم.

وی گفت: عظمت انسان عبور ازمشکلات و موانع است و طبیعی است که در کشور اولویت با کار علمی وفناوری ، تولید و خدمتگزاری است.

رئیس جمهور گفت: البته در ابتدای راهیم اما سرعت را باید روز افزون کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یقین دارم که جوانان و ملت عزیز ما همه قله ها را فتح خواهند کرد ، افزود: به توانایی ، عظمت ، قدرت موج افرینی، فرهنگ افرینی و تمدن سازی ملت ایران عمیقا باور دارم.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه با هم به سوی فردای روشن و فتح همه قله های علمی و فناوری درجهان حرکت کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها