کد خبر: ۱۹۴۹۲۳
زمان انتشار: ۱۸:۰۴     ۱۵ دی ۱۳۹۲
ائتلاف مخالفان سوریه امروز (یکشنبه) نشستی را در ترکیه با هدف بررسی مساله مشارکت در کنفرانس صلح ژنو2 برگزار می‌کند. این در حالی است که پیش‌تر شورای مخالفان سوریه نشست ژنو2 را تحریم کرد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ائتلاف مخالفان سوریه و دیگر گروه‌های مخالف این کشور امروز نشستی را با هدف بررسی موضع احزاب و گروه‌های مخالف در خصوص شرکت در نشست ژنو 2 در استانبول ترکیه برگزار می‌کنند.

این در حالی است که شورای مخالفان سوریه، یکی از گروه‌های اصلی در ائتلاف مخالفان سوریه روز جمعه اعلام کرد که در نشست ژنو 2 شرکت نمی‌کند.

در بیانیه صادر شده از سوی این گروه که در این خصوص صادر شد آمده است: هیچ نقطه روشن و دستور کار واضحی که امکان موفقیت نشست ژنو 2 را تضمین کند و ما را برای شرکت در آن تشویق کند دیده نمی‌شود لذا شورای مخالفان سوریه بر تصمیم پیشین خود مبنی بر عدم مشارکت در نشست ژنو به دلیل شرایط کنونی پایبند است.

در همین راستا، یک منبع دیپلماتیک روسی اظهار داشت: در روزهای آتی سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با جان کری،‌ همتای آمریکایی خود نشستی را در پاریس برگزار کرده و در آن مساله مشارکت ایران در نشست ژنو 2 را بررسی خواهند کرد.

نشست ژنو 2 قرار است روز 22 ماه جاری میلادی(دوم بهمن) با هدف رسیدن به توافق همه جانبه بر سر تشکیل یک دولت انتقالی با در اختیار داشتن اختیارات کامل و پایان دادن به بحران سوریه برگزار شود.

پیشتر ائتلاف مخالفان سوریه و نظام این کشور اعلام کرده بودند که در نشست فوق مشارکت خواهند داشت.

همچنین ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرده تنها در صورت تضمین این مساله که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در آینده سیاسی سوریه نقشی نداشته باشد، حاضر است در ژنو2 شرکت کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها