کد خبر: ۱۹۴۸۹۳
زمان انتشار: ۱۵:۵۱     ۱۵ دی ۱۳۹۲
مديرعامل باشگاه استقلال گفت: اينکه رويانيان گفته استقلالي‌ها هم مي‌دانند که پرسپوليس برنده دربي خواهد بود به خاطر ترسش از اين بازي است.
فارس، علي فتح‌الله‌زاده در حاشيه تمرين امروز تيم استقلال در جمع خبرنگاران در خصوص وضعيت آرش برهاني پس از اتفاقات ديروز بازي تيم‌هاي استقلال و راه‌آهن و اينکه تکليف او چه مي‌شود، گفت: متأسفم براي کساني که قلعه‌نويي را تحريک مي‌کنند تا آرش برهاني را اخراج کند، اين کار جوانمردانه نيست، قلعه‌نويي گفته بايد فيلم بازي را ببيند و بعد درباره اين مسئله تصميم‌گيري کند.

وي ادامه داد: آرش گفته که چون در اين بازي گل نزده و براي استقلال مفيد واقع نشده ناراحت شده و اين موضوع خيلي با بحث‌هايي که ديروز و امروز منتشر شده، فرق مي‌کند و شايد اگر من هم جاي قلعه‌نويي بودم و اين صحبت‌ها را مي‌شنيدم اين برخورد را مي‌کردم البته من ديروز از ميرشاد ماجدي پرسيدم که داستان چه بوده و او هم گفته که برهاني به خاطر عصبانيت از تعويض به کلمن لگد نزده و چون براي استقلال مفيد واقع نشده ناراحت بوده است اما در هر حال من از سرمربي تيمم حمايت مي‌کنم و حامي تصميم قلعه‌نويي هستم.

مديرعامل باشگاه استقلال در مورد اينکه نظري بازيکن استقلال هم چند هفته پيش مشابه چنين کاري را انجام داده اما با او برخورد نشده، تصريح کرد: من همين الان اين موضوع را از شما مي‌شنوم و چنين صحنه‌اي از مهدي نظري نديدم اما بهتر است بيايم و به هم کمک کنيم تا در خبرنويسي، مديريت و مربيگري به استاندارد برسيم. اين مسائل به سرمربي و سرپرست تيم برمي‌گردد و اگر چنين موضوعي هست بايد آنها با اين بازيکن برخورد کند. مديرعامل که وظيفه برخورد بر روي نيمکت را ندارد اما من به عنوان مديرعامل استقلال هر نوع بي‌انضباطي در هر رده‌اي را محکوم مي‌کنم.

وي درباره اينکه اگر سرمربي يا سرپرست چنين صحنه‌اي را نبيند، تکليف چيست، ادامه داد: شايد مدير در لحظه بازي جلسه داشته باشد و او هم اين صحنه را نبيند. بايد کار را تقسيم کرد، مديرعامل که براي تيم بازيکن انتخاب نمي‌کند، هر که را بگويند من به عنوان مديرعامل مي‌آورم.

فتح‌الله‌زاده افزود: همين حالا براي يک بازيکن برزيلي که بدون واسطه و مستقيم آورده‌ايم حدود ۱۲۰ هزار دلار خواهيم پرداخت اما اگر قرار بود با واسطه اين انتقال انجام شود مجبور بوديم بالاي ۲۰۰ هزار دلار بپردازيم البته اينطور هم نيست که بگوييم براي خريد بازيکن جديد پول نداريم، اين حرف ظلم به من است. من تا ۵۰۰هزار دلار براي خريدن بازيکن خوب آمادگي دارم. ما در پست هافبک نفوذي مشکل داريم و هر طور باشد بايد بازيکن بگيريم اما من که بازيکن انتخاب نمي‌کنم و بايد تشکيلات تيم اين کار را انجام دهد.

مديرعامل استقلال در خصوص هجمه‌هايي که عليه پژمان منتظري پس از جدايي او از استقلال و حضورش در ليگ قطر اتفاق افتاده، اظهار داشت: اگر به مطالب چند روز قبل بازگرديم براي خود من هم تعجب‌آور است و شايد من نمي‌دانم و نمي‌فهمم که در ساير نقاط دنيا شرايط چگونه است اما هيچ کجاي دنيا مديرعامل يک تيم درباره قرارداد بازيکنانش توضيح نمي‌دهد.

وي ادامه داد: اين مدير باشگاه است که تشخيص مي‌دهد يک بازيکن چک بگيرد، يکي پول نقد و ديگري هم بدون پول و يا اينکه هر زمان پول داشته باشيم به يک بازيکن بدهيم. آدم‌ها با هم فرق مي‌کنند و شما نمي‌توانيد به يک بازيکن بگوييد با من قرارداد ۳ساله ببند و از من هيچ پولي هم نگيرد و وقتي هم از تيم جدا شدي ۷۰ درصد قراردادت را به من بده! به زور که نمي‌شود بازيکن در اختيار گرفت. بايد منطقي فکر کنيم. پژمان منتظري قراردادش تمام شده بود و اين موضوع در قرارداد او هست و ما نمي‌توانستيم از او حق ترانسفر بگيريم اما بازيکناني مثل مهدي پاشازاده، فرهاد مجيدي، علي موسوي و آندرانيک تيموريان چون با ما قرارداد داشتند حق ترانسفرشان ۵۰ - ۵۰ با ما تقسيم کردند اما بازيکني که آزاد است نمي‌توان از او پول گرفت.

فتح‌الله‌زاده افزود: قرارداد پژمان با ما تمام شده بود. در ابتداي فصل هم پيشنهاد دو ميليون و ۲۰۰ هزار دلاري داشت اما ما به او گفتيم که مشکل داريم و در آسيا با ما بمان که او گفت تا نيم‌فصل با استقلال مي‌مانم که من از او تشکر کردم و گفتم همين خوب است، او به ما لطف کرد و در آسيا با ما ماند اما حالا که قراردادش تمام شده اخلاقي نيست که عليه او صحبت کنيم. البته بايد اين را بگويم که منتظري به ما اعتماد کامل داشت و چون فدراسيون فوتبال قرارداد نيم فصل را قبول نداشت با ما يک ساله بست و من به عنوان مديرعامل نمي‌توانستم زير حرفم بزنم.

مديرعامل باشگاه استقلال در مورد اينکه از پژمان منتظري دلخور است، گفت: از او دلخوري کوچکي دارم چرا که اگر در نيم فصل به صورت قطعي مي‌گفت که مي‌خواهد از استقلال برود ما مي‌توانستيم براي تيم دفاع بگيريم اما بهرحال او براي استقلال زحمت کشيده و نبايد پژمان را اذيت کرد. همين برخوردهاي من باعث مي‌شود او روزي که برگردد با استقلال سفيد امضا کند.

وي در خصوص اينکه گفته مي‌شود ۹۰۰ ميليون به پژمان منتظري پرداخت شده، افزود: مگر کل قرارداد او چقدر بوده که ۹۰۰ ميليون هم به پژمان منتظري پرداخت کنيم، اگر قرارداد پژمان را يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون هم در نظر بگيريم بايد ۶۰۰ ميليون به او پرداخت کنيم نه ۹۰۰ ميليون. متأسفانه عده‌اي در باشگاه خودمان هستند که تيم را بهم مي‌ريزند و سر نخ‌شان هم در خود باشگاه است.

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: در آستانه دربي آدم بايد به شرفش رجوع کند و دعواي خودش را به کل تيم مرتبط نکند. ما نصف قرارداد پژمان را داديم اما انگار پول بدهيم يا ندهيم باز هم گير هستيم. من بعد از دربي براي اينکه بازيکنان ناراحت نشوم اعلام مي‌کنم که چقدر بازيکنان پول گرفته‌اند اما قاطعانه‌ مي‌گويم ما بهتر از پرسپوليس به بازيکنانمان پول داده‌ايم و فقط به ۴ نفر به نام‌هاي سياوش اکبر‌پور، هاشم بيک‌زاده، اميرحسين صادقي و يک بازيکن ديگر که نامش در ذهنم نيست پولي پرداخت نکرده‌ايم که من به آنها پطروس فداکار مي‌گويم اما ساير بازيکنان بالاتر از ساير تيم‌ها دريافتي داشته‌اند، دوستان در پرسپوليس مي‌گويند ۲۰ تا ۲۵ درصد قراردادشان را گرفته‌اند اما ما بيشتر از ۲۵ درصد به بازيکنانمان پرداخت کرده‌ايم.

وي افزود: بي‌پوليم اما همين بي‌پولي‌ هم باعث نشده به فکر بازيکن گرفتن نباشيم. به طور مثال وقتي جباري رفت ما آندرانيک تيموريان را گرفتيم. بايد منصفانه با استقلال و ما برخورد کرد. ديروز تيم ما در دفاع تغييراتي داشت که اين بي‌سابقه بود و هر تيمي نمي‌تواند با اين شرايط به نتيجه برسد اما ما به جز بازيکنان يک برند ايراني به نام قلعه‌نويي بالاي سر تيم داريم که خودش يک تيم است. او مربي باهوشي است و با تعويضي هم که در بازي ديروز انجام داد نتيجه خوبي رقم زد. اميدوارم که هواداران ما بيايند و در بازي با استقلال اهواز از ما حمايت کنند تا براي دربي آماده شويم البته اميدوارم دوستان ديگر براي ما حرف درنياوردند و نگويند که ما گفته‌ايم تيمي قهرمان مي‌شود و بازي را مي‌برد البته هم اگر بگويم قهرمان آسيا مي‌شويم و يا به فينال مي‌رويم حتما اين اتفاق مي‌افتد.

مديرعامل باشگاه استقلال در خصوص صحبت‌هاي رويانيان که گفته بود استقلالي‌ها هم مي‌دانند که اين تيم به پرسپوليس در دربي مي‌بازد، گفت: کسي که مي‌ترسد اين حرف‌ها را مي‌زند.

فتح‌الله‌زاده درباره انتقادات حسن روشن در جشن ۵۰ سالگي باشگاه پرسپوليس از باشگاه استقلال اظهار داشت: حسن روشن تند حرف مي‌زند اما تا زماني که اسم پيشکسوت روي کسي باشد من به او احترام مي‌گذارم و توهين‌ها را تحمل مي‌کنم اما هواداران ما آگاه هستند و اينکه گفته مي‌شود پرسپوليس باشگاه شده و ما نشده‌ايم را خوب مي‌فهمند. همين کمپ باشگاه استقلال ۲۰۰ ميليارد تومان قيمت دارد که من از سازمان تربيت بدني آن را نگرفته‌ام و از يک وزارتخانه ديگر آن را انجام داده‌ايم و همين کار بزرگي است و اگر کاري هم نکرده باشم با کسب اجازه از آقاي قلعه‌نويي ۷ قهرماني دارم و ژنرال ۷ ستاره استقلال هستم!

مديرعامل باشگاه استقلال در خصوص ارزاني بليت‌هاي ورزشگاه‌ها و حضور تماشاگران تصريح کرد: همين آدم‌هايي که مي‌گويند بازيکنان پول‌هاي ميلياردي مي‌گيرند و از بيت‌المال ارتزاق مي‌کنند با همين حرف‌هايشان باعث مي‌شوند وقتي يک تيم خارجي به بازيکن پيشنهاد خوبي بدهد، او برود و اگر به من هم اين پيشنهاد بشود من هم بروم. بايد اين الفاظ را از روي فوتبال برداريم و به فوتبال کمک کنيم.

وي ادامه داد: من تلاش کردم تا قيمت بليت پايين بيايد اما در هواي سرد ديروز هم با همين اقدامات ۵ هزار هوادار به ورزشگاه آمد البته من جلسه ديگري با‌ آقاي تاج دارم چرا که بليت بايد ۵ هزار تومان بشود تا هوادار با استاديوم بيايد. ما به عشق هواداران کار مي‌کنيم . بارها شده که من ساعت ۲ صبح به کمپ استقلال آمدم و از آنجا بازديد کردم به طوري که بعضي‌ها مي‌گويند من اينجا شريکم! اما باور کنيد که من يک متر هم اينجا ندارم. اگر هوادار به ورزشگاه نيايد فوتبال خراب مي‌شود.

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به اين سؤال که براي گرفتن طلب محمد قاضي از باشگاه پرسپوليس برنامه‌اي داريد يا نه، گفت: اجازه بدهيد او در ابتدا طلبش را از ما بگيرد بعد به فکر گرفتن طلبش از باشگاه پرسپوليس بيفتيم! البته بايد بگويم سيد صالحي از ما طلب دارد و قاضي از پرسپوليس و مي‌خواهيم طي جلسه‌اي با رويانيان اين موضوع را حل کنيم.

مديرعامل باشگاه استقلال در پايان در خصوص پيشنهادات رسيده براي حنيف عمران‌زاده تصريح کرد: او تنها کسي است که بارها مصاحبه کرده و از ما دفاع کرده است. من به او گفته‌ام که او فراتر از فوتبال ايران است ولي او حرف من را قبول نکرد. حالا که از چين براي او پيشنهاد آمده باز هم حرف من را قبول ندارد و انگار بايد از بارسلونا از او پيشنهاد بيايد که حرف من را باور کند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها