کد خبر: ۱۹۴۶۰۷
زمان انتشار: ۲۰:۳۲     ۱۴ دی ۱۳۹۲
فیلترینگ واژه ای است که با روی کار آمدن دولت روحانی پایش به طور رسمی به رسانه ها و خبرگزاری ها و روزنامه ها باز شده است و از همه مهم تر نظرات وزیر ارشاد دولت است که این واژه را بیش از پیش سر زبان ها انداخت.
به گزارش 598 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ وزرای دولت روحانی یکی یکی به شبکه های اجتماعی فیلتر شده پیوسته اند و بعضا حتی اظهار نظرهای خاص هم داشته اند که علاوه بر صفحات اجتماعی شان تمام رسانه ها را نیز تحت تاثیر خود گذاشته است.
 
ظریف گزارش هایش را در صفحه اجتماعی اش ارائه می دهد و جنتی هم که فیس بوکی شده است و  مدام داد رفع فیلتر را می زند و  دادخواهی اش را می کند.
 
این موضوع به همین جا ختم نشد و روزنامه ها و رسانه های اصلاح طلب هم به میدان آمده اند.
 
 
این رسانه ها و روزنامه ها با لحنی حق به جانب طوری اخبار فیلترینگ را منعکس می کنند که انگار یک نهاد مخوف در مسیر تحقق شعارهای دولت سنگ اندازی میکند!
 
 
 
 
این رسانه ها با راه انداختن یک جنگ روانی مخاطبان و جامعه را به سمتی پیش می برند که گویی نهادی در پشت پرده وجود دارد که نمی خواهد دولتمردان روحانی که به دولت راستگویان معروف شده اند با توجه به وعده هایی که در رسانه ها به مردم درباره رفع فیلترینگ میدهند موفق باشند.
 
این بلوا و جنگ روانی در حالی است بر اساس ماده 22 قانون جرائم رایانه ای، اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه عبارتند از:
 
 
1) دادستان کل کشور (رئیس کارگروه)
2) وزیر یا نماینده ی وزیر اطلاعات
3) وزیر یا نماینده ی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
4) وزیر یا نماینده ی وزیر دادگستری
5) وزیر یا نماینده ی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
6) وزیر یا نماینده ی وزیر علوم تحقیقات و فناوری
7) وزیر یا نماینده ی وزیر آموزش و پرورش
8) فرمانده نیروی انتظامی
9) یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس
10) یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون قضائی و حقوقی به انتخاب این کمیسیون
11) رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
12) رئیس سازمان صدا و سیما
13) نماینده دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی(دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب رئیس جمهور است.)
 
آنچنان که مشاهده می شود بیش از نیمی از اعضای این کارگروه افراد دولتی هستند و به نمایندگی از دولت در جلسات این کارگروه حضور می یابند و حتی اگر تمام نهاد های غیر دولتی عضو در این کارگروه مخالف نظر دولت باشند(که نیستند) باز هم اکثریت با دولت است. بنابراین تصمیمات این کارگروه طبعاً با نظر مستقیم دولت مصوب می شود.
 
البته با تشکیل شورای عالی مجازی فیلتر یا عدم فیلتر یک سایت یا شبکه اجتماعی در اینترنت بر اساس قانون برعهده شورایعالی فضای مجازی است که ریاست این شورا برعهده رییس‌جمهور است؛ اگر این اقدام پس از این از طریق این شورا صورت بگیرد، مسلما نقش دولتمرادن دولت راستگویان نیز در فیلترینگ روشن تر خواهد شد.
 
مسلما افراد حاضر در کارگروه مصادیق مجرمانه فضای مجازی و شورای عالی فضای مجازی وقتی تصمیم به فیلترینگ وی چت یا اینستاگرام و سایر موارد گرفته اند مصلحت جامعه را در نظر گرفته اند و مضرات این شبکه ها و تاثیر منفی آنها در جامعه را دریافته اند و این گزارش به هیچ وجه قصد ندارد آنها را بخاطر این تصمیم مورد نقد قرار دهد، اما نکته اینجاست که اگر این کارگروه که وزیر ارشاد و سایر افرادی که نماینده دولت هستند و بیش از نیمی از افراد آن را تشکیل می دهند و مسلما تصمیم به فیلترینگ بدون نظر مثبت آنان ممکن نیست! چرا در رسانه ها به نوعی دیگر اظهار نظر می کنند و می خواهند آن را به گردن دیگران بیاندازند، مگر نه اینکه آنان کلیدداران دولت راستگویان هستند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها