کد خبر: ۱۹۴۵۷۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۱۴ دی ۱۳۹۲
عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال گفت: انتظار ما اين است که دولت محترم در آستانه جام جهاني فوتبال نگاه ويژه و حمايتي به تيم ملي فوتبال کشورمان داشته باشد.

شهاب‌الدين عزيزي‌خادم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: فدراسيوني که تيم فوتبالش جهاني شده و براي اولين‌بار به عنوان تيم اول و به صورت مستقيم راهي جام جهاني شده است نبايد در آستانه جام جهاني در تنگنا قرار بگيرد و دولت بايد نگاه حمايتي به فدراسيون فوتبال در اين شرايط داشته باشد. در حال حاضر فدراسيون فوتبال با بحث کمبود نقدينگي و مشکلات مالي روبه‌رو است البته مي‌پذيريم يکسري مسائل برنامه‌ريزي نشده بود اما از 28 خرداد به اين طرف و در اين 7 ماه کارهايي انجام داده‌ايم.

وي ادامه داد: البته بايد بگويم که تيم ملي فوتبال در دوره مقدماتي که در زمان دولت قبل بود با حمايت‌هايي مثل هواپيماي اختصاصي مواجه شد و اميدوارم که دولت جديد همانگونه که وارد مباحث اجتماعي شده و نگاه مثبتي به آن دارد به فوتبال که در متن و بطن آن قرار دارد نگاه ويژه‌اي داشته باشد. انتظار ما اين است که دولت محترم ستادي در جهت حمايت از تيم ملي در آستانه جام جهاني تشکيل دهد تا چه در امور مادي و چه معنوي از تيم ملي حمايت شود.

عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال افزود: انتظار ما اين است که در قالب اين ستاد دولت کمک‌هاي ويژه و فوري به تيم ملي و فدراسيون فوتبال انجام دهد چراکه در شرايط فعلي در مذيقه قرار داريم و شاهد هستيد که نتوانسته‌ايم اردويي براي تيم‌ملي در راه جام جهاني برگزار کنيم و به خاطر نبودن پول بعضي از برنامه‌هاي ما بالا پايين شده است. البته اسپانسر فدراسيون فوتبال چند ماهي است که نتوانسته به تعهداتش عمل کند و ما از کميته اقتصادي به اين نتيجه رسيده‌ايم که تا پايان دي‌ماه به آنها فرصت دهيم تا اگر نتوانستند به تعهداتشان عمل کنند اسپانسر مناسبي براي فدراسيون فوتبال و تيم ملي پيدا کنيم.

وي ادامه داد: با توجه به افزايش تورم، هزينه‌هاي فدراسيون فوتبال هم بسيار بالا رفته و انتظار فوري از دولت داريم تا به انتظار و توقع ما جامه عمل بپوشاند چراکه موفقيت تيم ملي توقع همه مردم است و دولت محترم هم به پشتوانه همين مردم به روي کار آمده است. بايد با دادن امکانات مناسب به فوتبال حق واقعه آن را ادا کنيم تا بتوانيم با برگزاري اردوهاي قوي و محکم حضور آبرومندي در جام جهاني داشته باشيم چراکه فقط بحث حضور تيم ملي در جام جهاني مطرح نيست و ما بايد در حاشيه برگزاري اين مسابقات هويت اسلامي- ايرانيمان را به نمايش بگذاريم.

مشاور عالي اجرايي رئيس فدراسيون فوتبال درباره دادن فرصت به اسپانسر فعلي اين فدراسيون هم ادامه داد: از حدود 3 هفته قبل نامه‌اي به اين اسپانسر زديم و از آنجا که چند ماهي است که به تعهداتشان عمل نکرده‌اند تا پايان دي‌ماه فرصت داده‌ايم تا معوقه‌هايشان را بپردازند و در کميته بازاريابي و اقتصادي فدراسيون به اين نتيجه رسيديم که اگر اين اسپانسر نتوانست به تعهداتش عمل کند به دنبال اسپانسرهاي جديدي برويم. ما اميدواريم که اين اسپانسر به تعهداتش عمل کند و به کارش به فدراسيون فوتبال ادامه دهد.

وي افزود: قرارداد ما با اين اسپانسر يک ساله است و اميدواريم که با همين اسپانسر کارمان را ادامه دهيم اما اگر نتوانند به تعهداتشان عمل کنند مجبور مي‌شويم با اسپانسرهاي جديدي به توافق برسيم. البته اقتصاد و فوتبال ما که از آلمان قوي‌تر نيست. با هماهنگي‌هاي دولت اين کشور شرکت مرسدس بنز اسپانسر انحصاري تيم ملي اين کشور است و انتظار داريم که با کمک و حمايت دولت اسپانسرهاي دولتي و شبه دولتي به کمک تيم ملي فوتبال بيايد.

عزيزي‌خادم در خصوص تشکيل ستاد ويژه براي حمايت از تيم ملي در آستانه جام جهاني گفت: با رايزني‌هاي جناب آقاي کفاشيان قرار است برنامه‌ريزي‌هايي صورت بگيرد و با وزارتخانه‌هاي امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان ايرانگردي و جهانگردي و... تعاملاتي برقرار شود تا نماينده‌هاي تام‌الاختيار اين نهادها در اين ستاد حضور يابند که البته انتظار ما اين است که نمايندگاني در حد معاون وزير در ستاد عضو شوند.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها