کد خبر: ۱۹۴۳۳۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۴     ۱۴ دی ۱۳۹۲
اگر توافقات ژنو در مسیر خود ادامه یابد و شوک سیاسی به کشور وارد نشود، شرایط برای ایجاد ثبات در بازار ارز و حرکت به سمت تک نرخی کردن ارز فراهم خواهد شد.
به گزارش 598، عضو هیئت علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی با بیان اینکه دولت به چند شرط می تواند در سال آینده نرخ ارز تک نرخی کند گفت: اولین شرط نحوه اتمام بودجه سال جاری است.

حسن حیدری در گفتگو با خبرنگار تراز گفت: یکی از شروطی که برای تک نرخی کردن بازار ارز لازم است، عدم افزایش کسری بودجه در سال جاری بیش از آنچه میزان مندرج در قانون بودجه ۱۳۹۲ می باشد.

حیدری با اشاره به اینکه شرط دوم اجرای طرح هدفمندی یارانه هاست، تصریح کرد: اگر دولت بخواهد فاز دوم هدفمندی را اجرا کند، بایستی، تورم را کنترل نماید وگرنه بازار ارز با چالش روبرو خواهد شد.

وی افزود: دولت باید قبل از اجرای فاز دوم ابتدا تورم را کنترل کند.

حیدری با بیان اینکه دولت تاکنون تکلیف پرداخت نقدی را مشخص نکرده است، گفت: هنوز معلوم نیست دولت چه تصمیمی در آینده خواهد گرفت.

حیدری مسئله توافقات ژنو را عامل بعدی موثر در تک نرخی شدن بازار ارز در سال آینده عنوان کرد و گفت: اگر توافقات ژنو در مسیر خود ادامه یابد و شوک سیاسی به کشور وارد نشود، شرایط برای ایجاد ثبات در بازار ارز و حرکت به سمت تک نرخی کردن ارز فراهم خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اگر طرف های غربی عهد شکنی نکنند به نظر می رسد بتوانیم در بحث توافقات ژنو حرکت خوبی داشته باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها