کد خبر: ۱۹۴۲۱
زمان انتشار: ۲۰:۰۸     ۱۵ شهريور ۱۳۹۰
دبیر کل جنبش آزادگان بحرین با اشاره به احتمال صدور 25 سال زندان برای شیخ محمدعلی محفوظ دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین، گفت: رژیم آل خلیفه نیز مانند رژیم های دیکتاتوری حسنی مبارک در مصر و معمر قذافی در لیبی محکوم به سرنگونی است.


به گزارش 598 “سعید الشهابی” در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اقدام رژیم حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین برای حبس شیخ محمدعلی محفوظ برای تثبیت اقدامات سرکوبگرانه این رژیم است.

الشهابی گفت: رژیم بحرین همه مرزهای انسانی، سیاسی و اخلاقی را در هم شکسته و دیگر موردی باقی نمانده که بدان اقدام کند .

وی با تاکید بر این که رژیم بحرین رو به زوال است؛ افزود: قهرمانان، فرهیختگان ، زاهدان و اصلاحگران بحرین با یاری خدا و بنا بر وعده حق تعالی پیروز خواهند شد.

اعطای تابعیت به ۱۵۰هزار خارجی در بحرین

دبیرکل جنبش آزادگان بحرین با اشاره به اقدام رژیم بحرین مبنی بر اعطای تابعیت به بیگانگان برای تغییر ترکیب جمعیتی این کشور گفت: دست یافتن بر آمار حقیقی تعداد افرادی که تابعیت گرفته اند بسیار دشوار است اما آماری که دو سال پیش منتشر شد و بر اظهارات مسوولین استناد داشت بیانگر این است که  تعداد افرادی که تابعیت گرفته اند بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر است.

وی افزود: حتی زمانی که جمعیت الوفاق در پارلمان اعلام شمار افراد تابعیت گرفته را درخواست کرد رژیم بحرین از ارایه آمار خودداری کرد که این مساله بیانگر بی احترامی این رژیم حتی به پارلمانی است که خود تشکیل داده بود.

دبیرکل جنبش آزادگان بحرین گفت: اعطای تابعیت در بحرین تصادفی نیست بلکه برنامه ریزی شده و بر اساس طرح مشخصی است.

وی افزود: این اقدام رژیم بحرین مصداق کشتار جمعی در عرف بین المللی و قوانین سازمان ملل است به این معنا که به حاشیه راندن طائفه یا بخشی از مردم به منظور از بین بردن آنها از نظر سیاسی و فرهنگی  مانند کشتار جمعی است.

الشهابی با بیان این که در بحرین چهار نوع تابعیت وجود دارد؛ تصریح کرد: از نظر جمعیت شناختی با افزایش افراد تابعیت گرفته از دو قبیله خوالد و دواسر عربستان سعودی و دیرالزور سوریه، پاکستان و اردن که دادن این نوع  تابعیت به منظور تغییر ترکیب جمعیتی از نظر تعداد افراد منتسب به مذهب خاصی صورت می گیرد.

وی گفت: نوع دوم تابعیت سیاسی است و هدف از آن  تشکیل دو گروه سیاسی از افراد تابعیت گرفته متعلق به کشورهای غربی و افراد تابعیت گرفته دیگر کشورهاست تا در فرایند سیاسی شرکت داده شوند.

الشهابی افزود: تابعیت مذهبی از دیگر تابعیت هاست که به منظور اولویت دادن یک مذهب بر مذهب دیگر است و چهارمین نوع تابعیت طبقاتی است که به منظور تضعیف تاجران یک جناح یا گروه یا مذهب مشخص و ترجیح دادن بر تاجران مذهب دیگراست.

وی در خصوص اقدامات کمیته تحقیق به ریاست بسیونی گفت: تاریخ نقض حقوق بشر رژیم بحرین مربوط به دو ماه پیش نیست بلکه  به ۲۰ سال ییش بازمی گردد.

الشهابی تصریح کرد: این کمیته که به دستور حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین تشکیل شده است به هیچ وجه این رژیم دیکتاتوری را که مسوول همه جنایت ها اعم از مساله تابعیت سیاسی ، کشتار غیرقانونی ، شکنجه ، بازداشت خودسرانه، تخریب مساجد و بازکردن پای اشغالگران سعودی به این کشور است؛ محکوم نخواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها