کد خبر: ۱۹۳۸۳۵
زمان انتشار: ۲۰:۲۰     ۱۰ دی ۱۳۹۲
دشمن که حمله کرد دلیر مردان این سرزمین در مقابلش سینه سپر کردند و در ادامه پرنده روح بعضی پرکشید و رفت اما بعضی بالشان شکست اما قامتشان نه، شدند جانباز قطع نخاعی 70 درصد و ساکن آسایشگاه های مختلف شهرهای ایران .
به گزارش 598 به نقل از ایرنا، جانبازان آسایشگاه ثارالله در خیابان شهید باهنر تهران امسال نیز مانند هر سال در سالروز رحلت جانگداز پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اقامه عزا کردند، هیات دعوت کردند و میزبان عاشقان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اعم از زن و مرد ، پیر و جوان و خرد و کلان بودند.

عباس ساکی جانباز70 درصد ساکن آسایشگاه ثارالله در این ارتباط به خبرنگار حوزه اجتماعی ایرنا گفت: خیلی سال ما اینجا هیات داریم، از سال 60 تا حالا ، اولش 78 نفر بودیم، در طول این سال ها 54 تا از پرنده های بال شکسته رفتند بهشت، ما 24 تا که موندیم 28 صفر که میشه جای اون ها را تو هیات خالی می کنیم.

با خودم فکر می کردم جانبازان 70 درصد که از گردن به پایین فلج هستند چه جوری سینه می زنند یا اینکه اشک خود را چه جوری پاک می کنند که عباس گفت: ما اینجا شورا داریم ، 28 سال است که این مراسم را برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: من و ˈرضا کبیریˈ دنبال کارهای مختلف هستیم، ˈمحمد مدنیˈ قاری قران و مداحه هیاته.

عباس گفت: از حق نگذریم مدیر آسایشگاه و معاونش هم به ما خیلی کمک می کنند، خانواده ها و خصوصا همسایه ها هم یاور ما هستند، آخه هر سال ما 500 تا 600 پرس غذا می پزیم.

ساکی ادامه داد: از دو روز قبل مواد اولیه مورد نیاز خورشت قیمه را آماده می کنیم، روز عزاداری درب آسایشگاه به روی همه باز است، قرآن و زیارت عاشورا می خوانیم و با هیاتی که هر سال مهمان ماست تا ظهر عزاداری می کنیم، سپس غذای نذزی توزیع می شود، الحمدالله هیچ وقت هم غذا کم نمی آید.

وی با بیان این که همسایه ها سال هاست که با مایند آن ها مشتاق تر از ما در تدارک اقامه عزا و غذایند، گفت: همه خانواده های جانبازان در مراسم عزاداری شرکت می کنند. هر جانبازی که شهید می شود سال های بعد حانواده آش در این جمع و هیات حاضر می شوند و ما در هر مجلس یادمانی هم برای شهیدان جانباز برگزار می کنیم.

تعزیه گردانان و عزاداران دیروز ایران زمین هنوز هم دست بلند همت شان پرچمدار غیرت و آزادگی در این سرزمین است و هنوز هم دشمنان را به خاطر این همه ایثار و فداکاری در حیرت فرو برده اند.

هیات جانبازان ثارالله هیات مردان بی دست و پا و بی ادعاست . هیات مردانی است که زیارت خوان عاشورایند و در زمان رزم عاشورایی بودند و اکنون عاشورایی باقی مانده اند و این رسم تا زمانی که به معبود بشتابند و به آرزوی دیرینه خود نایل شوند ، ادامه خواهد داشت.

عباس که اکنون اشک همه وجودش را فراگرفته بود یک جمله به یاد ماندنی گفت و آن این که هیات ما محفل مشتاقان و عاشقان است و طالبان خاص خود را دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها