کد خبر: ۱۹۳۶۰۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۰۹ دی ۱۳۹۲
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: اگر وزیر ورزش و یا وزارتخانه نسبت به آن ایراد یا اعتراضی دارد می‌‌تواند از کمیته بین‌المللی المپیک استعلام بگیرد.

به گزارش 598،محمد علی آبادی در گفت‌‎وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص اعلام نظر معاون حقوقی رئیس جمهور مبنی بر مغایرت آیین‌نامه کمیته ملی المپیک با اساسنامه، اظهار داشت: این نظر معاون محترم حقوقی رئیس جمهور بوده که برای ما بسیار محترم است اما کمیته ملی المپیک اطمینان کامل دارد که آیین‌نامه نوشته شده دقیقا با مقررات تطابق دارد. اگر هم سوالی در این مورد پیش بیاید، مرجع بالاتر کمیته ملی المپیک، IOC است که می‌توان از آن نیز استعلام گرفت.

وی ادامه داد: آیین‌نامه نوشته شده درست است و اگر وزیر ورزش و یا وزارتخانه نسبت به آن ایراد یا اعتراضی دارد می‌‌تواند از کمیته بین‌المللی المپیک استعلام بگیرد.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که آیا این اتفاق باعث به تعویق افتادن انتخابات کمیته ملی المپیک می‌شود؟ گفت: بنا داریم انتخابات را حتما و دقیقا در زمان اعلام شده یعنی 30 دی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه روز گذشته با یعقوبی، معاون سازمان بازرسی کل کشور دیداری صمیمی داشتم، یادآور شد: در راستای تذکر قانونی سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ممنوعیت حضور اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس در انتخابات کمیته ملی المپیک، جلسه‌ای مفصل با این دوستان داشتیم و در خصوص زوایای مختلف آن نیز صحبت و تبادل نظر کردیم.

علی آبادی افزود: معاون محترم سازمان بازرسی کل کشور دیدگاه مثبتی داشتند و اعتقاد آنها بر این بود که باید از نیروهای قوی و کارآمدی که در ورزش کشور حضور دارند، استفاده شود. البته سازمان بازرسی هم محدودیت‌هایی قانونی در این مورد دارد. قرار شد، بررسی‌ مجددی در این مورد صورت گرفته تا اگر راهکار مناسبی در چارچوب قانون وجود داشته باشد،‌ از این افراد باتجربه در ورزش بهره ببریم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: به یعقوبی گفتم کمیته ملی المپیک دقیقا می‌خواهد در چارچوب مقررات عمل کند و یقینا نیز به همین شکل عمل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یعقوبی گفت در جلسه‌ای دیگر راه‌های قانونی که ممکن است کمک کند ورزش کشور از نیروهای توانا بی‌بهره نشود، مورد بررسی قرار بگیرد. به آنها گفتم اگر بازرسی کل کشور به این نتیجه برسد که نامزدی بنده در انتخابات کمیته ملی المپیک منع قانونی دارد، قطعا تمکین خواهیم کرد. ما به قوانین کشور احترام می‌گذاریم و برای اجرای آن‌ها نیز کاملا همراه و همگام هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها