کد خبر: ۱۹۳۵۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۱۵ شهريور ۱۳۹۰
طب فشاری یا ماساژ درمانی جریان خون، عصب و لنف را تحریک می‌کند و طي ماساژ درمانی خون به سراسر بدن جریان پیدا می‌کند.
محمد ابراهیم ابراهمی، پزشک عمومی و محقق طب اسلامی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: طب فشاری همان صنعت دلاکی یا ماساژ درمانی است که در ایران به عنوان صنعت دلاکی شناخته می‌شود. این روش مانند طب سوزنی است با این تفاوت که به جای سوزن از فشار انگشتان کمک گرفته می‌شود.

وی گفت: بسیاری از بیماران که دارای دردهای مفاصل هستند، طب فشاری یا ماساژ درمانی برایشان بسیار مفید است و درد بدنشان را کاهش می‌دهد.

این محقق طب اسلامی اضافه کرد: طب فشاری یا ماساژ درمانی روشی است که دردهای سیاتیک و درد گردن را می‌تواند تسکین دهد و می‌تواند دردهای استخوانی را تخفیف دهد.

ابراهیمی بیان داشت: در اروپا از روش ماساژ درمانی بسیار استفاده می‌شود و حتی کشورهای شرق آسیا نیز روش ماساژ درمانی را برای بیماران خود انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر افرادی که بی‌حال هستند و ضعف بدنی دارند، تحت درمان ماساژ قرار گیرند، بهبود پیدا می‌کنند به دلیل اینکه طب فشاری یا ماساژ درمانی جریان خون، عصب و لنف تحریک می‌شود و در ماساژ درمانی خون به سراسر بدن جریان پیدا می‌کند.

این محقق طب اسلامی اظهار داشت: در طب سنتی هر جا بتوانيم خون را به نحو احسنت به نقطه موردنظر برسانیم آن نقطه، نقطه سلامتی است. برای دیابتی‌ها نیز ماساژ درمانی بسیار اهمیت دارد به دلیل اینکه از اين طريق مي‌توان خون را به نقاط پایین بدن و پاها رساند تا از بروز زخم دیابتی پیشگیری کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها