کد خبر: ۱۹۳۲۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۰۸ دی ۱۳۹۲
رئیس سازمان بسیج اساتید با کالبدشکافی دلایل وقوع فتنه گفت: نیروهای ضدانقلاب و سلطنت‌طلب، دشمنان خارجی، نیروهای انقلابی که با گذشت زمان ارزش‌ها را از دست دادند و قدرت‌طلبان مسببان وقوع فتنه بودند.
سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیح اساتید کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: حماسه 9 دی را باید با کالبدشکافی نیروهایی که فتنه 88 را شکل دادند ارزیابی کنیم، این نیروها چهار دسته بودند که در فتنه حضور داشتند.

وی افزود: نیروهای ضد انقلاب و سلطنت‌طلب داخلی که از بدو انقلاب در کشور بودند، حتی در انتخابات نیز شرکت نکردند ولی با شعله‌ور شدن آتش فتنه وارد میدان شدند.

صلاحی ادامه داد: دومین گروه دشمنان خارجی بودند که مشخص بود آمریکا، کشورهای غربی و دولت‌های وابسته غرب در منطقه این مسئله را پیگیری می‌کردند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور نیروهای انقلابی که دست از مشی انقلابی برداشتند را دسته سوم مسببان وقوع فتنه برشمرد و گفت: برخی نیروهای انقلابی پس از فروپاشی شوروی دست از مشی انقلابی برداشتند و معتقد بودند ما حریف مدرنیسم نیستیم و باید آن‌ را بپذیریم.

وی گفت: این نیروها در ایام دوم خرداد بدنه برخی دستگاه‌های حساس را تشکیل می‌دادند و اعتقاد داشتند که نباید از حاکمیت دینی سخن گفت بلکه مدرنیسم جبر است و باید به سراغ آن برویم.

صلاحی خاطرنشان کرد: چهارمین دسته از مسببان وقوع فتنه افرادی بودند که قصد داشتند به قدرت برسند و حس می‌کردند دوره قدرت آن‌ها به پایان رسیده است و باید به قدرت بازگردند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، اندیشه مقام معظم رهبری را سبب شکل‌گیری حماسه 9 دی و پایان فتنه دانست و عنوان کرد: در رابطه با حماسه 9 دی آنچه که نمی‌توان انکار کرد حضور مردم در صحنه است که این اقدام مستحکم و مدبرانه نشأت گرفته از اندیشه‌های مقام معظم رهبری بود که مانند امام خمینی(ره) روشنگری کردند تا مردم به اهداف نامیمون و فتنه‌گرانه پی ببرند.

وی افزود: مردم زمانی به فتنه کاملا پی بردند که دیدند به بند تسبیح شیعه یعنی عاشورا نیز رحم نشد.

صلاحی با بیان اینکه مردم، مقام معظم رهبری و آموزه‌های اعتقادی ملت سبب ایجاد حماسه 9 دی شد، گفت: در روز 9 دی سال 88 انقلاب سوم شکل گرفت و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند حماسه 9 دی انقلاب را واکسینه کرد.

وی افزود: پس از حماسه 9 دی برخی از همراهان فتنه به دلیل روشنگری‌ها اشتباه خود را متوجه شدند و امیدواریم برخی دیگر نیز متوجه شوند و صبر و حوصله و درایت معنوی را درک کرده باشند.

صلاحی ادامه داد: این انقلاب با هوشمندی مقام معظم رهبری و مردم با استحکام پیش می‌رود و در منطقه نیز همگان می‌دانند که انقلاب اسلامی ایران نیروی تاثیرگذار منطقه است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور اظهار داشت: در تحقق حماسه 9 دی جوانان و نوجوانان نیز حضور داشتند یعنی حماسه 9 دی نسل‌ها را نیز به یکدیگر متصل کرد تا همگان بدانند جایگاه نیروهای انقلابی کجاست و نیروهای مخالف انقلاب کجا هستند.

صلاحی با اشاره به انقلاب فرانسه و مقایسه آن با انقلاب اسلامی ایران گفت: در بزرگترین انقلاب جهان یعنی انقلاب فرانسه چند سال پس از انقلاب شکاف ایجاد می‌شود ولی انقلاب اسلامی پس از 35 سال هنوز مشی انقلابی را دنبال می‌کند و مردم خودشان انقلاب را مدیریت می‌کنند و پرچم اهداف عالیه انقلاب را بر دست گرفته و برای کشورهای آزادی‌طلب الگو می‌شوند بطوریکه برخی جنبش‌های سیاسی مانند نهضت مصر اگر از الگوی انقلاب اسلامی به خوبی استفاده می‌کردند گرفتار نمی‌شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها